• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • nennesjuttioåtta

wohooo! Grattis till böj! Då blir det en körig kväll för er då!

hahaha igår när vi juffsade som bäst så hoppade Nancy upp i sängen och blev väldigt intresserad av vad vi höll på med där under täcket. När vi motade bort henne så blev hon sur och låg kvar men tittade bort hela tiden (granskandes Västmanland på vår stora skolplanch), lagom tills det blev ännu mera action så mannen tyckte det var lite distraherande att hålla undan en hårboll från pungen när man behöver koncentrera sig som mest på annat. Jäkla katt!

Apropå katt... eller ... ja. mina föräldrar hade också "skaffat" katt. Sa de. Men vi vet inte riktigt om det var en katt eller en...gremlings. En stackars perser som såg ut som en blandning av Marty Feldman och grådvärgarna. Jag vet inte om jag tycker hon var söt för att det var så synd om henne eller om hon var söt ändå. Herrejösses, inte konstigt att mina föräldrar inte hade fått någon stamtavla på henne för där hade nog nog lite för nära släkt mellan sina föräldrar...

• fru AM

Muggles: tack för komplimanger! (Jag tackar också innehållet i min sminkväska för avsaknaden av mörka ringar ... )

Skicka gärna bilder Muggles, vad snällt. Inboxar dig mailadressen!

Livia såg ännu värre ut i morse då ögat svullnat under natten och klistrat ihop sig. Ringaren i Notre Dame var en film jag osökt började tänka på ... stackarn

• Ore

Jag håller med Telis: Nenne, det SKA fungera igen, det bara är så!!!

Lappis: Fortsätter hålla tummarna! När är testdag?

PB: KRAM!

BS: Stackare, hoppas att illamåendet snart går över!

Annars inget nytt under solen, direkt... Hoppas kunna sluta tidigt idag, för en shoppingrunda. Har ett uppdämt shoppingbehov, inser jag, mycket som hamnade på "måste köpa"-listan...

AM: Hade du gjort en lista av plockmaten för bebyvernissaget? Om du gjorde det så får du väldigt gärna maila den till mig. Plockmat är min ide för picknickmat till möhippa i helgen, och jag kan behöva litet idéer.

• nennesjuttioåtta

idag ska vi kolla på kamin och sen tänkte jag rensa ännu mer i rabatterna (ny ryker ölandstoken!) , för som Lappis sa: det är ju sommar och sol!! Öh.. vad nu kamin har med det att göra (det är rabatt nu i juni!) eftersom vi inte vill använda den i sommar hahahah! men ändå!

• fru AM

Ore: har mailat listan (både min lista och trådtipsen)

• _koko_

Fniss, vad söta ni är.

Telis - Ang resan. Lägg det åt sidan några veckor och se om du inte mår bättre och kan börja njuta mer av graviditeten. Då tror jag också att resan kan kännas mer attraktiv. Vi var ju i florida när jag var i v25-26 och det var en helt fantastisk resa. Så mysigt att både vara två och tre på samma resa...
    Känns det fortfarande jobbigt när det börjar närma sig kan ni ju boka av då. Kram!

lappis -

muggles - Grattis! Minns hur glad jag också blev när jag hittade böjen! Kände att man fick glädjas åt det lilla, något annat plus kändes ju väldigt långt borta då...

nenne - Asså perser är ju lite speciella katter över lag. Tragiskt att rasstandarden säger att nosen ska vara så platt som möjligt eftersom de får jättemycket problem med rinnande ögon, svårt att andas mm... Fattar inte att det är en av de vanligaste raserna i sverige, tycker nästan den borde förbjudas.

• Lapinette

Ore - hinner nog inte komma till TD och enligt det gröna pappret som jag fick med mig från CvL tillsammans med teststickan så skulle den vara 14 dagar efter ET ... vilket jag tycker verkar vara helfel eftersom jag fick ett långtidsodlat (5 dagars) tillbaka. Men som sagt, jag kommer inte hinna till någon testdag för mensen kommer som vanligt 14-15 dagar efter ÄL.

Annars, vad härligt att sommaren verkar ha hittat hit så här efter helgen!!! Skönt för svärmor som tänkte flanera runt på stan.

• Lapinette

Har ingen att luncha med då mina lunchkollegor är på semester . F'n, vad synd det är om mig idag ... snacka om tecken på att tanten är i antågande. Bockar av listan.

Svar på tråden Livets stora och små frågor