• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Telis

koko, ja så ska jag absolut göra! Det är ju ingen mening med att försöka bestämma något nu när resan fortfarande är två månader bort. Vi får helt enkelt se hur det känns då. Jag tror också att om jag väl mår bra då så blir det en fantastisk resa.

• nennesjuttioåtta

koko
    jo, den är ansad också.
    Alltså, mina föräldrar hade nog ingen aning om att det ens var en perser, de visste att de hade köpt en långhårig katt. Hallå, eller... Jag tycker också att de borde förbjudas! Men såna som de köpt av bryr sig nog knappast om det eftersom de bara avlar på utan de där stackars krockskadade sakerna med kattliknande päls.

• nennesjuttioåtta

lappis
    min TD var 14 dagar efter ET också. Men jag började ju blöda brunt på dag 9.

• Lapinette

Jag brukar också få lite brunt på dag 12-13 men efter IVF minns inte alls hur det var efter FET men jag tror det var mer som en vanlig mens ... BOM BRAK nu är den liksom här.

CvL har normalt TD 16 dagar efter ÄL när man gör IVF och vid FET 14 dagar efter ET vilket också blir 16 dagar efter ÄL. Så jag tror bara att de inte har orkat ändra på pappret för FET till oss som gör blasto.

Har precis lovat maken, som frågat när jag har testdag, att jag ska testa även om mensen kommer. För att verkligen veta att det inte är tidigt missfall eller frågan om x igen.

• Lapinette

nenne - dag 9 efter ET är ju faktiskt 14 dagar efter ÄL när det gäller blasto.

• nennesjuttioåtta

jo precis, men TD var ju ändå 14 dagar efter. Fast det är sant, de visste ju inte då att det skulle bli långtidsodlat...

• nennesjuttioåtta

äh nu orkar jag inte tänka. MAT!

• Lapinette

nenne - jag höll koll på dig och räknade dagarna och blev jäkligt positiv ju längre tiden gick. Jag säger bara augusti ... då smäller det!

• BrudSommar2006

Apropå att vissa ställen utomlands erbjuder barnvakt, tror inte att jag skulle kunna lämna Iris någonstans där de tex bara pratar engelska.

Telis, jag tror absolut att du kommer att må bättre i vecka 18 så det kommer säkert att gå jättebra att resa då. Redan efter vecka 12 börjar ju de flesta att må bättre även om det tog längre tid än så för mig förra gången.

Ska göra ett par saker till och sedan gå hem och sova faktiskt.

• muggles

nennesjuttioåtta skrev 2009-06-22 11:28:21 följande:

kokojo, den är ansad också. Alltså, mina föräldrar hade nog
    Trodde du syftade på en tokbuske
Svar på tråden Livets stora och små frågor