• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • nennesjuttioåtta

nej förresten, kängu, kan du inte bara filma på din man, särskilt om han börjar se blek ut .-D "du simmar ur bild, Kaj"

• Telis

Hahahaha, jag skulle också hellre vilja se kängus man än något annat.

• Lapinette

nenne - ja det är ju sant (kanske enda gången man får vara med) men jag tror faktiskt jag skippar det helt om det inte blir min egen. Känner mig så jäkla ogravid idag och försöker tala om för psyket att det har inte gått vägen den här gången heller. Laddar för adoption och vill bara lämna IVF-träsket. Obs, detta är dagens analys.

• Telis

Här är det bara halvdag dagen före röd dag och dagen före julafton och nyårsafton men inte före midsommarafton av någon anledning.

Men å andra sidan var jag på jobbet 7.10 imorse så snart har jag ju gjort mina timmar ändå.

• Lapinette

Telis - gå hem för det tänker jag göra! Eller rättare sagt ta en sväng på stan innan jag går hem till svärmor. Ikväll middag på Arirang .

HA EN RIKTIG SKÖN MIDSOMMAR!
    för jag lämnar datorn här och tänker inte titta in på hela helgen.

• passionsblomman

Det är de svartaste moln jag sett som rullar in över sjön nu
    Det blev alldeles mörkt härinne!

Idag har jag handlat på apoteket för...

...1700 spänn!

Men, då har jag nyinköpt hela husapoteksbehovet gällande bandage, plåster, kompresser, sårsalva, sårtvätt, etc
    Dessutom solskydd i olika siffror, våtservetter, avmaskningsmedlel och fästingmedel till katterna-oj vad det kostade många kr, och så var det SB12, nya tandborsthuvuden till eltandborstarna och värktabletter...

..ja och så ett graviditetstest då också.

214 kr i rabatt fick jag och an jädra massa pluskundspoäng. Det är så en liten tant känner sig rätt nöjd ändå.

• Telis

Lappis, ja jag hade tänkt gå hem men så kom jag på att jag hade glömt stoppa upp min eftermiddagsvaggis. Nu har jag gjort det så nu måste jag sitta kvar ett tag så att den inte halkar ut igen.

• passionsblomman

Ja det är värst vad de halkar ut lätt..

Telis skrev 2009-06-18 15:58:16 följande:
    Lappis, ja jag hade tänkt gå hem men så kom jag på att jag hade glömt stoppa upp min eftermiddagsvaggis. Nu har jag gjort det så nu måste jag sitta kvar ett tag så att den inte halkar ut igen.
  • Telis

Åh, passionsblomman, stort stort lycka till med testet!! Hoppas så att det blir ett plus!

• Telis

Passionsblomman, ja, man får inte nysa eller hosta. Fick du något svar sen från syster M hur många gånger du skulle ta dom? Var det två?

Svar på tråden Livets stora och små frågor