• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Telis

Hmm, sorry, det där lät ju som om han inte ville träffa er andra och så är det inte. Jag fick bara inte tummen ur att fråga honom innan men nu har jag frågat på MSN och då sa han att han ville följa med.

• kängu

Tycker att din "amatörpsykologi" låter vettig Telis. Men då kanske ni borde skjuta upp resan, om du inte känner dig "fit for fight"? Det är ju synd att göra en sån resa om man inte känner sig sugen.. eller tror du att det kommer ändra sig?

• Järnkaminen

Hej allihopa!

Tack så jättemycket för era svar. Har också funderat på endometrios, men jag har bara ont vid ÄL och inte varje månad.......Kroppen är verkligen skum! Har nästan ingen mensvärk alls, vilket jag dock hade under pillerknapprandet.

Det är precis som att man skall uthärda ett visst mått smärta varje månad, kanske en förberedlse inför förlossning

Det är så mycket med bröllop och semestrar nu så blir det inte bättre och inget plus på stickan så skall jag ta mig t gyn efter sommare.

Hoppas alla får en riktigt trevlig midsommar. Själv beger jag mig till Öland om ett par timmar! Härligt.

• Lapinette

Järnkaminen - låter som ett bra beslut, att besöka gyn efter sommaren. Under sommaren är nästan inga läkare på plats i alla fall. Ha det så skönt på Öland!

• nennesjuttioåtta

igår fick vi brev från Falun att de ville att jag skulle skicka in resultatet från ultraljudet eftersom vi testat positivt. Synd att de inte noterat att jag både ringt och mailat om att det blev mf.

• nennesjuttioåtta

ha det gött, järnkaminen!!!

Telis
    varför ville du åka till Kalifornien från början? Alltså, plocka upp den känslan och känn efter igen! Därför att... ni ska bo på loppbitna motell med munkar och coca-cola till frukost? Nej, det var väl inte så ni tänkte när ni bokade?

• Ore

Hmm, intern miss i kommunikationen i Falun, Nenne...?

Resecravings har jag också, skulle gärna komma iväg någonstans (har nog ingen särskild plats i åtanke, men Grekland lät bra...). Men men, det får bli ett annat år. Just nu kan jag tänka mig att ställa en solstol och ett parasoll vid husbygget, och njuta av min älskade mans insatser. Han är faktiskt hur söt som helst, som vill lägga på ett extra kol för att vi ska ha hunnit flytta in innan bebis kommer...

Gaah, tokförkyld men någon klantmupp till båtägare kan inte låsa en jäkla bom på rätt sätt, så vi fick använda universalnyckeln bultsax för att få upp deras lås, så att vår lastbil med kemikalier inte behövde stå och vänta. AMATÖRER! Misstänker dock att de kan bli rejält ilska om jag låter det uppklippta låset vara till på måndag, och ännu argare om jag låser med ett annat lås så att de inte kommer in i helgen... Suck...

• muggles

Telis: golfapplåd är en sådan där avmätt applåd - tänk kungafamiljen när de applåderar på Nobelfesten KUL att du och Televinken kommer på söndag! Haha, de där hormonsvängningarna känner jag igen!

Kängu: om du inte var säker på att det var hela slemmisen så var det inte det! Det är MYCKET slem i en slempropp, mkt mer än man kan tro. Iaf var min det...

Svar på tråden Livets stora och små frågor