• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • nennesjuttioåtta

lapinettisen
    åååh jag tänker på dig hela tiden! Igår gjorde jag t o m lappislaxen!!

• Lapinette

Vi åt också lax igår kväll och jag unnade mig ett glas vin . Sa nej till vin på lunchen med mitt jobb för att spara mig till kvällen så jag skulle få lite Les Belles Dames.

• Tinga

Kängu - spännande var ordet, sa Bull!

Piggelin - vad skönt att det känns så bra med dagmamman nu. Särskilt med tanke på att ni hade lite beslutsångest innan, men när man väl har bestämt sig för något är det ju bara att köra till 100%. När börjar er semester?

Nenne - sprinkler!

Snaily - håååååll uuuuuut! Snart kommer både semestern och Korven! Eller ska vi börja kalla honom för Gusten nu, kanske?

Liten - trevlig midsommarhelg till dig med!

Lapinette - klart att du är gravid! Jag tänker iallafall hoppas och tro tills motsatsen är bevisad. Du har ju heller aldrig testat långtidsodling förut; det kanske är modellen för dig? Kram!

• Tinga

Idag är det äntligen dags för mig att gå till frissan. Har varit på gång länge, men så har det varit så mycket med husköp, lägenhetsförsäljning och läkarbesök med Piff & Puff, så det har inte hunnits med. Nu har jag verkligen ett fågelbo på huvudet, så det ska bli skönt att bli av med eländet.

• fru AM

Muggles:
    Inför söndag: Jag tänker o tänker men kan inte komma på något mer barnvänligt och samtidigt centralt (i förh till Centralen alltså) än Kulturhuset - man hänger ju inte så mycket runt centralen så jag vet inte ... Vilken tid ska vi sikta på? Är ni lunchintresserade eller bara fikasugna?

Jag inboxar dig mitt tel.nummer så kan väl du göra detsamma ... så klurar vi ut något!

Någon mer som kan och vill träffa vår trådis från "Framsidan" på söndag? Eller någon som har förslag på ställe nära centralen?

kramkram till alla

(tror inte det är baby blues - utan snarare en regelrätt livskris, påhejad av viktuppgång under grav., sömnbrist och babyrelaterad karriärobstruktion)

• fru AM

Snaily: hälsa Korven! Vad härligt att det är dags för honom att komma HEM!

• muggles

Piggelin: ja jag vet att man inte ska ha åsikter om saker som andra är nöjda med men i just det här fallet tycker jag att hon är lite ego. Men å andra sidan, så är det ju upp till hennes man att sätta ner foten och sålänge han inte gör det så... Min hypotes är att han hellre går upp tidigt varje morgon än har en grinig morgontrött fru att tampas med
    Det ÄR tufft att gå ifrån dem när de gråter men det blir lättare med tiden för man får stålsätta sig. Igår gick jag och maken iväg på spinning och Moa var inte alls med på den grejen. Det brukar aldrig vara ngt problem att gå hemifrån men nu var hon jätteledsen men när vi kom hem igen så hade hon ju slutat gråta strax efter att vi gått ut genom dörren. Och jag tycker det är viktigt att hon lär sig att hon inte kan få sin vilja igenom bara för att hon gråter lite. Och det är också bra att lära sig att det inte är ngt farligt att mamma och pappa går iväg en stund.

Lappis: duktig flicka att dricka bara ett glas! *golfapplåd*

Nenne: JAAAA, sprinkler känner jag igen! Cykla på en kaktus...

Kängu: slemproppen! Har du andra känningar?

• muggles

AM: kulturhuset blir väl jättebra! Det måste ju inte vara nära Centralen men jag tänkte att man kan sitta ne stund längre om det är nära, och slippa stressa iväg för att hinna till tåget. Jag tänkte att vi skulle ta oss ngnstans till kl 12 ung så att Moa kan somna i vagnen efter sin lunch. Vi äter väl antagligen lunch också ugn den tiden. Sen tänkte jag att man kan sitta där tills vi ska gå (Moa brukar sova ung 1,5h). Vetekatten är väl inte så långt därifrån heller men kanske inte lika lätt med barnvagnar och skräp?

• Telis

Kängu, spännande!

Vad är en golfapplåd?!

Jag vill också träffa Muggles!

• Telis

Hoppas att det känns bättre snart, AM! Hug 7

Svar på tråden Livets stora och små frågor