• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • fru AM

Muggles & Telis och alla som vill träffa oss på söndag: kl 12 utanför Kulturhusets entré (=ett snäpp upp från "Plattan"). Hittar vi inte varandra så ringer/sms:ar vi! Muggles inboxar du mig ditt telefonnummer?

Hoppas jag får med mig maken, Livia och storsonen också.

• Ore

Grr, mitt inlägg försvann...

Kängu: Slempropp - låter spännande! Håller tummarna.

Snaily: Korvhämtning, häftigt! Förstår att ni ser fram emot parveln...

Vickan: Håller tummarna (och hoppas att inte behöva släppa dem förrän du är i v 13 eller så...)

I övrigt noterar jag att det har ansats tokbuskar till höger och vänster. Håller med om att sprinklereffekten ökar, men borde nog ändå ta tag i min medan jag ff kan se den...

Övrig på egofronten: Är på väg mot vad som ser ut att bli en dunderförkylning, eftersom jag fjäskat in mig hos kollegorna med jordgubbstårta hoppas jag dock kunna jobba halvdag idag... Å andra sidan ska jag då in till den lilla staden i närheten där badrumsplaneraren finns, och kolla vart eluttag m.m. ska sättas...

Fick nyss mail från en god vän (den tjej som jag vet har gett sig in på plusjakt, och som jag visste skulle bli litet besviken när jag berättade om min graviditet). Hon är nu gravid, BF cirka 6 veckor efter mig. Kul att vi får jämngamla barn

• Frejis

Snaily - Ligusten, det var ett roligt namn. Vilken omtänksam uppfödare Korven har och vad skoj det blir för er att få hem honom

EA - vad bra att "sändningen" nådde fram till dig! Nu ska vi hålla tummarna inför nästa BIM.

Lappis - håller fortfarande tummarna att Blasten har boat in sig hos dig och stormtrivs i livmodern.

Nenne - din sprinklerkaktus

A M - hoppas att du mår bättre och att dipparna inte blir fullt så djupa. Karriärobstruktion var ett tungt begrepp

Jag vill också träffa Muggles & Co., men det kan bli knepigt att komma ifrån då min mamma kommer samma förmiddag. Jag vet i alla fall var ni är ifall det går.

Kängu - slemproppen har gått då börjar det ju definitivt närma sig. Spännande!

Någon som vet något om Frullan?

• kängu

Nu har jag sovit två timmar till, dags för en andra frukost

Nej inga speciella känningar, lite mer molvärk i ryggen än vanligt. Det kan ju dröja typ 2 veckor efter det att slemproppen har släppt tills förlossningen så jag förväntar mig inte att det kommer hända så mycket än. Sen är det ju inte säkert att det var hela slemmisen heller- vad vet jag??

Nenne- sprinkler Cykla på en kaktus känner jag igen, ajajajaj!!

Muggles, tycker du har kloka tankar om barn, vi tänker nog ganska lika du och jag.

Lappis, du är gravid!! Tummar hålls hårt!!

Maken frågade mig igår om vi skulle ta med oss datorn till förlossningen när det blir dags, "så du kan hålla dig uppdaterad om allt som händer i tråden"... Inte så dum idé sa jag

• Telis

Jag undrar om man kan få rescravings istället för matcravings?! Jag har gått och sett fram emot den där Kalifornienresan så mycket men nu kan jag inte släppa tankarna på Grekland. Jag längtar så mycket till Grekland att jag blir alldeles gråtfärdig. Det känns som om varenda människa ska åka dit i sommar och jag är så avundsjuk att jag kan dö. Jag känner mig helt oresonligt ledsen över det, nåt hormonellt skit måste det ju vara.

• Telis

kängu, jaa, en liverapportering från förlossningen!

• kängu

Förresten, skulle jag kunna få receptetet på Lappis-laxen? Är himla sugen på lax idag...

• nennesjuttioåtta

telis
    *Kramar om och dansar lite ringdans*

• kängu

Telis, ni ska inte ta en restresa till Grekland då? Passa på medan försäkringen fortfarande gäller...

Svar på tråden Livets stora och små frågor