• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • fru AM

Nej men Izzie vad otäckt med feberkramp! Fast bra för en själv att läsa om det och att det gick bra. JAg skulle förmodligen svimma av skräck om något av barnen drabbades av de där läskiga symptomen!

• Lapinette

Åhhh... vad jag hoppas Frullan hade fel i sina kommande känslor och att hon totalt smalt och glömde allt när hon såg sin son!!!

• passionsblomman

Å vad hemskt det är med sådana där feberkramper! Min systerson fick det när jag höll honom och han inte var mer än ngra månader och syrran var ute med hundarna. Fy! jag höll på att smälla av! Man är minsann inte särskilt kaxig i de där situationerna.

• Lapinette

Jaha, nu kom regnet till Stockholm !

• Izzie

Telis - Tydligen är det de snabba temperaturskiftningarna som de inte klarar av. Kramper är vanliga när febern antingen är på väg upp eller ner. Matilda hade 39,5 när vi kom in, så hon hade ng haft rejält med feber utan att jag fattade det.

Hon är verkligen ingen gnällig unge, så jag borde fatta att det är nåt när hon gnäller. Får så dåligt samvete ibland. Det är inte första gången jag har missat att hon har feber...

Passionsblomman - Nä, kaxig är det sista man är. Jag har en hel del sjukvårdsutbildning via jobbet, men man blir ändå så rädd när det är ens egna barn.

• Izzie

Lappis - vad bra! Då kanske ni kan ta över det jag har haft tidigare idag

• muggles

Lappis: det var vi som skickade det - här regnade hunder och katter på förmiddagen men nu skiner solen iaf tillfälligt.

Frullan: GRATTIS till... sonen?! Blev det verkligen en Roffe?

Izzie: gud vad läskigt med feberkrampen! Min bästa kompis syster råkade ut för samma sak med sin dotter och det låter onekligen som om man kan få hjärtattack för mindre.

• passionsblomman

Hehe, ja idag blir det ingen badning i sjön för grabbarna när jag hämtat dem.
    En bastu däremot, hade varit gött en dag som denna..

Lapinette skrev 2009-06-18 14:04:36 följande:
    Jaha, nu kom regnet till Stockholm !
  • Lapinette

Izzie - usch vad otäckt med feberkrampen. Skönt att Matilda mår bättre nu.

Svar på tråden Livets stora och små frågor