• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • sweetstreet

Och Vickan och passionsblomman,
    jag väntar med spänning på resultatet som väl ska komma hyfsat snart.
    Vickan hoppas att du mentalt känner att det är ok om det nu blir ett plus.

• sweetstreet

Ha nu en JÄTTEFIN MISDSOMMAR alla!!!
    och näe jag är absoluuuut inte avis på er som ska träffas på söndag.... inte alls.....

*säger hon som plötsligt fick en gigantiskt lång näsa.... *

• sweetstreet

Är spinalbedövning samma som ryggbedövning_

• sweetstreet

BS
    tycker även det låter toppen att du ska få prata om din förlossningsrädla. Både med din BM samt med aurora!!! har förstått att särksilt Aurora hjälpt många i liknande situation!

• BrudSommar2006

Visst är det spännande när slemproppen har gått för Kängu! Själv märkte jag aldrig av något sådant och hinnan fick de ju göra hål på eftersom vattnet aldrig gick så det var segt.

• sweetstreet

Ang testet ska jag kolla upp det!

Minns du vad det hette???

• BrudSommar2006

Sweet, nej, ryggbedövning är epidural, läggs med en plastslang i ryggen som kan fyllas på vartefter. Spinalbedövning läggs med en nål direkt i ryggmärgen och effekten varar högst två timmar så den ges bara när man är säker på att det är mindre tid än så kvar, därför ges den tydligen oftare till omföderskor än förstagångsföderskor. Den ska ge bättre effekt vid utdrivningsskedet än epidural.

• sweetstreet

BS
    Hahaha! för egen del så gick ju vattnet hux flux på t-banan ju!!!! alldeles för tidigt. Så ngn slempropp märkte jag inte heller av. Gissar att den forsade ut med vattnet. Dt var ju som ett Niagarafall när jag reste mig upp och gick ut på perrongen....

• BrudSommar2006

Nej, jag har glömt vad det hette, får försöka rota fram länken i helgen.

• sweetstreet

Aha!
    Men då var det nog Det jag fick vid mitt kejsarsnitt då?

Fast bedövningen satt i myyyyyycket längre än de 2-3 timmar de sa att det skulle ta innan den skulle släppa. Jag låg på uppvaket huuuur länge som helst. En av sköterskorna där sa till mig att jag nog hade levt ett aaaaalldeles för rent liv, haha! Och att min kropp inte alls var van vid mediciner och därför blev helknockad av dosen.
    Själv tror jag att de ev doserade lite väl högt för att snittet ju blev mer eller mindre akut.

Svar på tråden Livets stora och små frågor