• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • nennesjuttioåtta

om jag skulle välja mellan grekland och Kalifornien så skulle jag hellre ta en biltur over there i en cab med en scarf...

• nennesjuttioåtta

kängu
    jag freestylade med en bit lax som jag sen täckte med en röra av typ på en höft 2 msk smör, 1 dl sweetchilisås, saft och skal av 1 lime och en påse cashewnötter. Blir som godis!!

• Telis

kängu, nej men vi har ju ingen mer semester i sommar än dom veckorna som är inplanerade för Kalifornien.

Nenne, åååååh, kan inte ni åka istället för oss?! (Fast vi har inte heller hyrt nån cab så nån sån får du inte.)

• kängu

Nenne, låter gott! Vad hade du till, ris? Någon sås?

• fru AM

Har också haft resecravings! Framförallt längre fram i grav. då man inte får flyga ... Så du är fullt normal! (om nu jag är det ... )

Nej nu är det sillfixardags inför morgondagen!

Telis skrev 2009-06-18 10:28:40 följande:
    Jag undrar om man kan få rescravings istället för matcravings?! Jag har gått och sett fram emot den där Kalifornienresan så mycket men nu kan jag inte släppa tankarna på Grekland. Jag längtar så mycket till Grekland att jag blir alldeles gråtfärdig. Det känns som om varenda människa ska åka dit i sommar och jag är så avundsjuk att jag kan dö. Jag känner mig helt oresonligt ledsen över det, nåt hormonellt skit måste det ju vara.
  • Lapinette

Telis - det bara MÅSTE vara hormonerna!!! Själva fick vi världens gulligast mail imorse från vännen som är kvar i SF (hans fru är ju i Sverige när vi är där). Han insisterade på att möta upp oss när vi landar och skjutsa oss till hotellet fast vi redan har tackat nej och sagt att vi tar en taxi.

• kängu

Telis, Aha jag förstår- men å andra sidan kan du trösta dig med att jag är fruktansvärt avundsjuk på er. Ut och resa i en månad, till Kalifornien (en av mina drömresor)... Greklands-suget kommer säkert släppa snart!

• Lapinette

Telis - om det känns så hemskt med Kalifornien, kan ni inte helt enkelt avboka?

• snaily

Slarvigt skummat ikapp lite...

Nenne, vilka fjäll ska ni till`(om jag får vara lite nyfniken?)

Page, tycker inte det är nån större skillnad mellan försäkringsbolagen, If blir säkert jättebra! Ska själv ringa och försäkra Korven idag.

Lappis, håller en massa tummar för dig... Långtidsodling = embryo som vill stanna länge, typ 9 månader?!

Frejis, skönt att myomet verkat lugna ner sig lite (visst var det så?...), hoppas det fortsätter så. LigusteR var det förresten, alla valpar får tydligen namn efter olika växter.

Tinga, skönt med frisörbesök, men var ska fåglarna bo nu då?

EA, Nenne mfl, åå vad ni är duktiga och flitiga i sängen (ja, och alla andra platser man kan göra såna övningar på). Här tror jag det är dag 14 eller nåt sånt idag (kolla vad jag är duktig på att ta karusellsemester, har inte ens koll på vilken dag jag är på! ) och här blir det inga barn gjorda när jag bara jobbar på kvällar och nätter och är kräkfärdigt trött sen. Och nu åker vi bort över midsommarhelgen och bor i ett litet hus med en valp i sängen och mina föräldrar i rummet bredvid och ja... ni fattar... Men om min cykel är som den brukar så dröjer väl ÄL minst en vecka till så det kanske är lugnt.

Svar på tråden Livets stora och små frågor