• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • snaily

Vill bara titta in och säga hej. Hej!
    Har inte hunnit läsa ikapp och nu är jag så trött så ögonen går i kors, provar igen imorgon! Blev ännu en jobbig och lååång jobbdag idag och i värsta fall ska jag iväg igen snart, nu förtjänar jag verkligen semester känner jag...
    Just det, 1,5 dag kvar till Korvhämtning!

Skickar kramar till alla som behöver det!

• Piggelin1

japp - den knöliga mattan it is!!

• Piggelin1

Ahhh, vad nära det är nu tills ni får Korven! Har han fått ngt officiellt namn ännu förresten? Förutom Korven alltså?!

• passionsblomman

Jag minns knappt vad jag sagt idag...
    Kan man skylla det också på hormonerna?
    Piggelin1 skrev 2009-06-17 22:18:33 följande:
    japp - den knöliga mattan it is!!
  • Piggelin1

På tal om namn, såg en födelseannons häromdagen, för en STURE
    Stackars pojk! Längre ner såg jag en ELIVIA. Livia gillar jag skarpt & sen finns ju Olivia också, men Elivia?! Jaja, spelar roll...

Nu ska jag ta min kvällsdusch & hoppa i säng! Imorgon em ska vi hem till dagmamman så att hon & Amanda får träffas, nu när vi officiellt tackat ja till platsen hos dagmamman. Kul!

• Piggelin1

ALLT går att skylla på hormonerna

Natti, natti!

• snaily

Piggelin, yupp - Gusten ska han kallas. Heter egentligen Liguster men det är lite jobbigt att säga.

Gud vad gärna jag vill gå och lägga mig nu. Vågar inte riktigt prova än ifall mitt eventuella jourfall har bestämt sig för att de vill komma ikväll/inatt... men jag är för trött för att köra bil... zzzzzzzzzz...

Säger godnatt tråden iaf så länge!

• _koko_

Ska gå ner och ta tvätten och sen krypa till kojs, ikappläsning och kommentarer får vänta till i morgon.

Vill bara kika in och säga att jag lever.
    Kram på er!

• kängu

Godmorgon *gäsp*

Vaknade imorse av att slemmproppen (eller del av den) gick. Sen kunde jag inte somna om... Nåväl, detta behöver ju inte betyda ngt alls utan det kan dröja länge innan förlossningen kommer igång.

Snaily, hoppas att du fick sova!! Gusten är ett himla gulligt namn

Koko, skönt att höra att du är vid liv

Någon som vet ngt om hur det gått för Frullan???

Piggis, jag såg också Sture och Elivia... Undrar hur många ggr det barnet kommer få förklara att hon inte heter Olivia... Jag är inte mycket för såna namn där de bara bytt ut en bokstav från "originalet".

Vickan, låter ju onekligen plussitivt, jag håller tummar för dig!

Svar på tråden Livets stora och små frågor