• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • sweetstreet

Äsch, ett inlägg till blir det för jag kan inte sluta....

Haha, Mugglan jag ÄLSKAR din humor!!
    Nu minns jag knappt vad jag läste (ett par sidor bakåt) men jag garvade rejält!!!

Och Nenne,
    din man ÄR lik spindelmannen!!! Utan kroppstrumpa o mask!!!!
    Tycker jag iallafall!
    Så det är inte konstigt att han har ett helt harem med spindelhonor i ert hus,
    Tur du har Nancy som din personliga livvakt som kan ta hand om dem!!!!
    Nu när det är lite vamt har vi fönstret lite på glänt hemma och då kommer det ibland in flugor och(eller "myggor". Då blir katterna som galna!!!!!
    Särskilt Tazo men även Lipton.
    hahaha! Och ja, de ÄTER upp dem om de kan. Uäääck!!! KEKA FLUGOR....
    Blä!

Men det är rätt kul att se dem när de far runt som fasiken där hemma under jakten...
    haha Tazo kan vara som en kardborre på väggen till och med om detta krävs...

Passionsblomman,
    skönt att det käns bättre nu men usch vad jobbigt. Jag förstår dig.
    Och det där med sanningar har du så rätt i så!
    Det finns inget värre än att udanhålla sanningen, MEN ibland kan det kännas om enda utvägen. Allt beror på.
    Men själv är jag oftast inte så konflikträdd så jag säger oftast hur jag känner och tänker.

• Fru E

Mugglan-jo kanske jag skulle gjort men lätt att vara efterklok orkar inte hålla på med stickor utan tycker det är bättre att köra på. Men får chansa lite nu, dag 14 idag så kanske lagom med progg på midsommar istället för sju sorters blommor

• sweetstreet

Ah! Så då blir det NYC nästa år och jag får träffa Lill-Kaninen då!! jippieeeeee!!!

• sweetstreet

Piggis,
    ja sådana där kommentarer får man nog tyvärr leva med en del.
    Fördelen med USA är att ignen frågar sådant så mycket för här jobbar ju typ alla nästan direkt! Ingen föräldraledighet...
    Nackdelen är ju densamma!

Träfade en kompis här igår som just var på väg hem från jobbet. Hon jobbar heltid och hon var hemma endast de 6 veckor hon fick. Sedan var hon tvungen att gå tillbaks till jobbet. Eller sluta joba. och det sistnämnda fungerar ju inte....

• Lapinette

Sweet - jag skrev att NY ska finnas med på önskelistan. Sen vart eller vad det blir är ju upp till maken men jag har lagt in lite hintar.

• muggles

Sweet: vilken komplimang!!! Jag bugar och bockar Själv skrattar jag också åt många härinne (Nenne, AM, Telis mfl). Fast nu blev jag nyfiken på vad jag skrev som var roligt???

EA: nä jag vet - jag orkar ju inte egentligen heller. Men jag tänkte att jag skulle göra en ansträngning denna månaden. Jag tänkte mer pga att du skulle tajma med progg och sådant nu.

• muggles

Jag tror jag måste ut på en mission: to hunt down some ÄL sticks!
    Mot Nordstan-apoteket! So long mina fabriksmedarbeterskor!

• muggles

ps. jag vet att det inte heter sticks...

• Lapinette

So long och hoppas på lyckad jakt!

• nennesjuttioåtta

Muggles
    way to go girl! Hahahah fy fan vad rolig du är!

EA
    Ahh, vilken tur...

jaaaa var är MSW?!??!

Sweetiee
    hahaha jag läste spindelhoror! Ja, det kanske är just det de är, sluta tafsa på min Tobey!

Nancy är helt galen i flugor, hon åt upp en i fönstret (efter många bonkar i rutan), och kan inte låta bli att nonchalant peta till en boll eller något om hon råkar gå förbi och ställer sig i anfallsposition med vickande rumpa så snart man krafsar med naglarna mot sofftyget eller det kommer in en solkatt. Hon hänger också gärna i gardinerna, alltså nästan 1 meter ovanför golvet, varför har jag ingen aning om för de rör sig ju inte ens (förutom när hon hänger i dem...). Den stackars tygråttan har fått magen uppsprättad, nosen är avsliten och ögonen hänger på halv stång, vippan har några tappra fjädrar (den brukar hon apportera!!!!!) men nu ÄNTLIGEN ÄNTLIGEN brukar hon ligga med oss i soffan och titta på TV någon timme i alla fall. Tills hon får termiter i rumpan igen (tack Frejis, nu vet jag vad det är!) och tokrusar runt i huset och sladdar runt på laminatgolvet i hallen.

Svar på tråden Livets stora och små frågor