• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • passionsblomman

Den där spindeln med det där boet hade tillochmed jag tyckt var lite för mycket hör jag.
    Jag tycker annars det är ok med spindlarna här, fäör jag intalar mig att de äter pälsängrar och annat sattyg.

• Telis

Lappis, och du kanske mår toppen hela vägen. Vad var det Muggles sa, 30-40% som mår illa?

• nennesjuttioåtta

lappis
    du hade ju önskat dig en Ciccigraviditet! Du kommer att må fantastiskt som gravid!! Särskilt i en cab, med en chic scarf och - eller är det bara jag som ser det framför mig?? Har inte alla bilsemestrande flickor en scarf och cabbriolet?

• Lapinette

nenne - du och din scarf och nedcabbat!!! Vi har inte hyrt någon cab även om det var mitt önskemål.

• Liten med Mindre

Moahahaha - Lappis har en semester som absolut inte passar att vara gravid (-illamående) på...

BS - vi går oftast in till Mindre vid 7 tiden om vi är hemma. För det mesta börjar hon inte vakna till liv förrän dess, eller så ligger hon och pratar en stund innan. Maken har fallit för hennes söta snusande och låtit henne sova längre om morgonen ibland - men då har det tagit evigheter att somna mitt på dagen - så det blir inga fler sega mornar just nu om hon inte är sjuk.

• nennesjuttioåtta

lappis
    Va, finns det bilar med tak i Kalifornien? Det här blir ju bara värre och värre.

• nennesjuttioåtta

liten
    JAAA där sa du något! åååh så jäkla TYPISKT att det inte skulle passa att bli gravid före en bilsemester!!!

• Fru E

Tooooodeeeeellllooooo här är jag

Har varit galet stressad denna veckan och förra av att jag inte hinner med allt jag vill på jobbet nu innan semestern så det har tagit nästan all energi samtidigt som jag måste klämma in akun två gånger per vecka vilket har fått knuffa undan träningen ännu mer

Ore-vi var i Ullared i lördags och de har myyyyyycccckkkkket bebisgrejor som är billiga!!!! Jag strosade lite bland kläderna och köpte till brorsbarnen och kompisen som får nu i september men inget till oss själva överhuvudtaget. Gick inte ens in på barnavdelning eftersom det inte är lönt att fresta sig själv och bli besviken....

Mrs B-jag är med en sån som vill ha allt planerat in i minsta detalj, hatar när det strular till sig eftersom det inte "ingår" i planeringen medan maken tar allt med ro

AM-vad är det som du inte trivs med, eller är det mer en allmän känsla av att passera strecket?

Lappis-ahhh så BIM är redan i början av nästa vecka håller alla tummar och tår!

BS-om du inte klarar av att borsta tänderna så kan du gurgla med ett medel från apoteket, Hexident, som tar bort placken. Maken använde det när de band ihop hans brutna käke i 1 1/2 månad

Passionsblomman-om du hade ÄL redan på dag 12 så röstar jag för test snart med så att du vet

Snorkfröken-välkommen!

EGO-här går man och är k*t som en bock så blir maken "dödssjuk" (hans egna ord) i förkylning, vad är det för tajming!!??!! Hoppas det inte smittar simmarna iaf

• Fru E

Vickan-men då bestämmer jag själv vad jag ska önska om några dagar

• Lapinette

EA - trist kombination kåt och dödsjuk!!!

Svar på tråden Livets stora och små frågor