• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • muggles

Vi behöver inte heller väcka Moa men det drar sig mer och mer mot normala tider. Numera sover hon ofta till 6.30-7 vilket jag är oerhört tacksam för. Tänker fortfarande på den tiden när hon vaknade 4.30-5 och inte ens var utsövd (=grinig). Jäkla skönt att den tiden är över!

BS: när bytte ni till riktig säng?

• BrudSommar2006

Det ska ju bli mulet på midsommarafton om än inte spöregn har jag för mig.

Har precis beställt ett regnställ till Iris på Pippilotta, nu kan man bara hoppas att det är det man beställt som kommer att komma hemskickat, det är ju inte alltid det är så tyvärr.

• muggles

BS: jo jag är helt med på att man har olika sömnbehov. Jag har tex behov av mer sömn än min man. Innan vi fick barn var han alltid upp halv nio-nio på helgmorgnar och läste tidning mm medan jag låg kvar och snarkade minst en timme till. Men även så så tycker jag att han har rätt till en sovmorgon per helg han med. Jag tycker det är lite ego av min tjejkompis att hon ALLTID ligger kvar medan han går upp kl 6.

• BrudSommar2006

Muggles, vi bytte i påskas på Öland. Hon sov ju i mina föräldrars sovrum då som vanligt när vi är där nere och mamma undrade om vi inte skulle prova och se hur det gick. Vi tordes inte packa undan spjälsängen utan den fick stå kvar på sidan första natten och Iris ville inte alls lägga sig i den riktiga sängen, hon skulle i spjälsängen. Men till sist fick vi henne att somna i alla fall och på morgonen sade Iris att det andra var en bebissäng och ville inte ligga i den mer!

• muggles

Va fan man får väl skärpa sig och stå ut lite när man har fått barn... Hemskt nog vänjer man ju sig vid att sova mindre (men rynkorna blir fler )

• muggles

BS: ja för vi tänkte byta i sommar. Hos min mamma sov hon på mammas säng, visserligen bara dagsömn men ändå. Hon verkade inte reagera alls att det inte var en spjälsäng. Ska bli intressant att se om hon kommer vandrande till oss på natten som alla säger att de kommer att göra - hon har ju aldrig sovit inne hos oss.

• BrudSommar2006

Ja fy sjutton för att gå upp klockan sex! Jag är så morgontrött, fast får jag ligga hur länge jag vill så är jag uppe vid halv nio - nio, längre än så har jag oftast inte ro att ligga medan maken kunde sova halva dagarna.

• BrudSommar2006

Iris kommer aldrig in till oss på nätterna tack och lov men när hon har sovit färdigt på morgonen så kliver hon ur sängen och stampar in till oss med bestämda fotsteg! Sedan ligger hon bredvid mig i sängen en stund men särskilt avslappnat blir det ju inte precis utan hon är ju rätt bökig.

• muggles

Nä jag tror faktiskt att vi slipper nattvandring också för hon vaknar ju aldrig på nätterna längre, inte så vi hör iaf. Men man vet aldrig. Däremot kommer hon nog komma inknallande på morgonen och börja rycka i en och säga "KOM!". Tålamod är inte hennes bästa gren. Undrar vem hon har ärvt det ifrån

• muggles

Va fasen - la ni ner alla intressanta diskussioner när jag kom in i tråden?!

Ollonballe! Så, nu har vi tagit ner nivån igen

Kontring Nenne? När ÄLar du förresten? Lika bra att öva au naturelle - nu när din kropp har fattat galoppen så kanske det händer ngt?

Svar på tråden Livets stora och små frågor