• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Lapinette

passionblomman - ett test kanske kan stilla din ånger? Jag är ingen testoman men om man mår så dåligt av att gå och vänta så kanske det är bättre att få ett besked. Sen så kan du antingen strunta i spriten i Midsommar eller dränka dina sorger ... som jag försökte göra för två år sedan.

• BrudSommar2006

Jippi, vi får hämta kissen redan efter den 29:e! Funderar på att ta ledigt den 30:e för att få hem honom snarast. Nu ser allt helt plötsligt lite roligare ut inför semestern då vi slipper gå hemma hela första semesterveckan och vänta på att få hämta katten. Kanske hinner vi med en vända förbi Alingsås då också, även om det blir jobbigt med två kattungar i släptåg. Men det vore roligt för Iris skull.

• passionsblomman

Tror du det redan kan synas då?

Lapinette skrev 2009-06-17 10:55:32 följande:
    passionblomman - ett test kanske kan stilla din ånger? Jag är ingen testoman men om man mår så dåligt av att gå och vänta så kanske det är bättre att få ett besked. Sen så kan du antingen strunta i spriten i Midsommar eller dränka dina sorger ... som jag försökte göra för två år sedan.
  • BrudSommar2006

Fast är det inte lite väl tidigt för Passionsblomman att testa än? Då blir det väl bara minus hur som? Eller menade du att testa i helgen Lapinette?

Det där med att inte boka hotell i förväg är absolut inget för mig, jag hatar att komma fram någonstans trött och så ska man börja leta runt efter hotellrum. Speciellt under högsäsong under sommaren skulle jag aldrig komma på tanken, tänk om det är fullt. Eller om man tänker sig ringa dagen innan för att kolla om det finns rum och så är det fullt överallt så man inte ens kan åka dit man tänkt sig, nej usch, definitivt inget för mig.

• nennesjuttioåtta

passionsblomman
    men alltså, har du så dåligt stöd från din man i detta projektet (tjuvläste i er andra tråd)? Eller är han bara dålig på att visa det? Han kanske själv tycker att det är jättejobbigt men vet inte hur han ska göra? Eftersom du hade ÄL före du gjorde inseminationen så borde du väl kunna testa nu...? Och blir det minus så kanske det var för tidigt men hallå, med det humöret och menskänningar, heheheheh ! KRAAAAAAAAAAM

BS
    usch, vilken mardröm! Blir min karl så där så åker han på spö! Det ska inte bara vara jag som ska vara förälder! Hoppas han gör det bättre denna gången ni får barn!
    Han har säkert massa bra kvaliteer för övrigt men som du beskrev det nu så blev jag bara mållös.

• Lapinette

Jag menade typ på fredag morgon så du kan slappna av på Midsommar. Eller kanske skulle det förstöra firandet? Hade du ÄL på dag 13 så borde man väl kunna se något på dag 27?

• Lapinette

nenne - tror du verkligen att din karl kommer att förändras när ni har fått barn? Det tror inte jag. Han kommer att vara lika go men något tröttare än tidigare. Själv är jag övertygad om att min make kommer att bli världens bästa men jäkligt sträng pappa medan jag är ytterst tveksam gällande mig själv och mina mammakunskaper.

• BrudSommar2006

Nenne, jag har börjat inse att maken saknar viss social kompetens eller vad det heter. Kanske blir det bättre den här gången men det är inte alls säkert. Jag får nog ändå ta risken eftersom jag ju vill ha två barn!

• BrudSommar2006

Alltså jag klagar rätt mycket på maken här har jag insett men han har massor av bra egenskaper också! Bara för att förtydliga!

• BrudSommar2006

Lapinette, jag kan tycka att maken är lite sträng mot henne och att jag själv är lite för mycket åt andra hållet! Ändå har Iris blivit världens mysigaste tjej (nåja för det mesta) så det verkar inte vara så noga!

Svar på tråden Livets stora och små frågor