• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Lapinette

Frejis - vet inte vad tråden heter men det är den där folk helt plötsligt inte är välkomna för de har blivit lyckliga och gravida. Skrev här igår att det är tur att vi inte är sådana för då skulle det inte vara många kvar här på tråden.

BS - Kalifornienplanerna har det skrivits mycket om på restråden (vi försöker bespara er från diskussioner om platser och hotell) men vår tripp ser ut så här. SF - Yosemite - Bodie - San Diego - Los Angeles - Los Olivos - Carmel - Napa Valley.

• Frejis

Brudsommar - jag har väl mått mer eller mindre illa under hela graviditeten och varje morgon i badrummet är ett äventyr fast jag mår ju inte längre illa hela dagarna som det var i början. Nu är vecka 24 snart avklarat så att tiden går... hur sakta som helst.

• nennesjuttioåtta

muggles
    kolla under svårt att bli gravid och en tråd med nr 6.

• Lapinette

Tänk vad mycket missförstånd och intriger det kan bli via internet!

• Frejis

Tack Lappis, måste gå dit och läsa lite

• BrudSommar2006

Frejis, åh nej, vecka 24 och fortfarande illamående, just vad jag inte ville höra men jag förstod ju att du var förbi vecka 18 som jag har som min livlina just nu.

Tror inte att det går att skicka med bilder, du får nog skicka vanliga mail istället.

Lapinette, jo, jag förstår ju att ni skriver i resetråden men jag är sällan inne någon annanstans än här. Reser gör vi ju i princip aldrig just nu. Vad har fått er att välja just den rutten, är det speciellt vacker natur eller andra sevärdheter man absolut bör klara av?

• kängu

Ja den där tråden var helt bisarr...

Jag är fortfarande hemma- och har inga känningar. Men det är ju inte dags förrän på söndag så jag förväntar mig inte heller att ngt ska hända än...

Men Frullan- var är du????

• Snorkfröken77

lappis - Måste fråga dig som har koll på temp-metoden, om man är förkyld, kan tempen bli galen då?

Svar på tråden Livets stora och små frågor