• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Lapinette

BS - det finns MASSOR att se och göra i Kalifornien så för oss var det svårt att begränsa oss så det inte bara blir en massa timmar i bil.

SF - ska ju vara fint och är den staden i USA, förutom New York som jag helst av allt velat besöka. Sen har jag barndomsvänner där.
    Yosemite - för att jag och maken älskar att vandra och storslagen natur.
    Bodie - är en spökstad som var aktiv under guldrushen
    San Diego - höll jag på att missa men förstod från Telis och min väninna i SF absolut var värt ett besök. Där ligger Sea World och ett enormt zoo.
    Los Angeles - för att få lite av all kichighet och kanske besöka några av filminspelningsställen, gå på walk of fame
    Los Olivos - för att besök vingårdarna och äta på Hitching Post (för er som sett Sideways)
    Carmel - en charmig småstad utmed kusten då vi vill åka den berömda Highway 1
    Napa Valley - för att vi älskar vin och vill besöka lite vingårdar

Om du vill se lite vackra bilder bl a över Bodie och Yosemite
    www.rucksack.se/resmal/kalifornien

• Lapinette

snorkfröken - har du febers så är det svårt att avläsa tempen. Själv har jag varit småförkyld av och till och det brukar inte påverka.

• Järnkaminen

Har suttit här och funderat fram och tillbaka och kommit fram till att jag inte förstår mig på min kropp överhuvudtaget! Vänder mig därför till detta allvetande forum......

Slutade med p-piller vid årsskiftet och inte ett spår av ett +. Har testat ÄL-stickor och har haft ÄL nu 2 ggr på raken. Så långt allt väl. Men för det första är den väldigt oregelbunden...inte så ovanligt. Men dessutom har jag så ont vid ÄL att jag håller på att gå sönder på mitten. Funderade seriöst på akuten igår.

Mina frågor är helt enkelt: Är det ngn annan som också har jätteont och vad kan det tänkas vara?

• Mrs  B

God morgon!!!!

Ibland skiner solen och ibland inte, undrar just hur vädret kommer att bli idag????

Är lite snurrig i huvudet idag (för mycket sömn....) och har tantkänningar. Hade ju varit bra om hon hade dykt upp nu istället för på midsommarafton men men det blir ju oftast inte som man vill....

Läste lite i tråden på FL, trist stämning då har vi ju det mycket bättre här.

BS och Frejis
    Usch för illamående!!!!!

Snorkfröken
    Välkommen hit!!!

Liten
    Håller tummarna för jobbet!!!!

Var är EA förresten????

• Mrs  B

Angående sommarsemester så blir det Sverige här:
    Vimmerby (dock inte Astrid Lindgrens värld istället Bullerbyn och Katthult)
    Örebro
    Dalarna
    Karlstad
    Göteborg

Jag har letat upp aktiviteter och maken har koll på boende. Inget bokat utan vi tar det som det kommer......
    HJÄLP säger jag som hatar när det inte är bokat och klart men ska försöka vara lite mer som maken i detta fall.

BS
    Visst har vi alla fel och brister, det vore ju konstigt annars.

• Frejis

Vilken tråd på FL... vet inte om jag ska skratta eller gråta, men det verkar pågå en massa saker där. Det hela blir väl inte enklare när man skriver till varandra, lätt att missförstå.

Lappis - det verkar bli en härlig resa. Förstod nu att ni också ska hyra bil, skönt att kunna stanna var man vill och så ser man landet på ett annat sätt.

Hm, hoppas att vi kan åka iväg någonstans med minstingen redan nästa vår, jag har som sagt inte bara myror utan stora termiter i brallan. Gillar inte livet on hold.

BS - det kan ju vara så att ditt illamående avtar innan v. 18 och kommer inte tillbaka, det verkar vara så individuellt. För mig var det definitivt värst i början då jag kände mig åksjuk hela tiden och åksjuk har jag i princip aldrig varit förut. Lite illamående (särskilt med tanke på kindtänderna ) gör egentligen inte så mycket just nu.

• nennesjuttioåtta

Järnkaminen
    har du kollat så du inte har endometrios? Vet inte hur man diagnosticerar den men det är några här i tråden som har endo som säkert kan svara på det.

ja visst är det härligt härinne!!! Med eller utan barn!

• Lapinette

Mrs B - lycka till ! Själv så bokar jag ALLT och min brorsa retar mig för min ospontanitet men attans vad bra det blir.

• nennesjuttioåtta

Lappis
    åååh det låter så jävla underbart!!!

• Mrs  B

Lappis
    Jag är LIVRÄDD....gillar inte alls att inte ha något bokat men maken ville ha det på det här viset denna gång och vi har aldrig haft det så innan så jag fick ge mig.....

Får väl packa rejält med kläder till barnen så ska det väl gå det också. Tur man är i Sverige så man kan in och handla utan problem det man behöver på ICA tex (tänker mest på Maltes mjölkallergi).

Svar på tråden Livets stora och små frågor