• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Page

Hinner inte skriva nåt för nu åker vi igen. Nån som vill veta vad och hur mycket vi har lastat? Nenne, du kanske inte får nog?!

Järnkaminen, jag hade väldigt ont vid ÄL efter p-pillerstoppet. Höll i sig ett år ungefär, och vissa gånger kunde jag knappt röra mig.

Snaily (tre dagar kvar!), jag har för mig att du hade bestämt dig för Agria som försäkringsbolag för Korven (oj, vad stor han har blivit). Jag lutar åt IF. Har du märkt i ditt jobb några problem med utbetalningar från vissa djurförsäkringar?

• nennesjuttioåtta

Page
    åååh snälla säg, säg!!!! Kör ni med rätt boggeytryck?

• nennesjuttioåtta

Mrs B
    Inte helt omöjligt!!!

• Mrs  B

Järnkaminen
    Jag har ungefär samma smärtor vid ÄL som vid mens.
    Vissa månader värre, vissa månader bättre.
    Ändrades efter jag fått barn, innan dess kände jag inte av ÄL på det sättet.

• Frejis

Ore - tycker att de höga hjärtslagen tyder på en flicka om jag nu inte blandat ihop någonting.

Järnkaminen - tänkte också på endometrios, men det finns ju andra tjejer här i tråden som vet mer om det. Hoppas att någon av dem dyker upp här snart. Att boka tid hos gyn är annars alltid bra, förutsatt att man får träffa en vettig doktor.

Passionsblomman - var det inte snart dags för BIM eller blandar jag ihop någonting igen? *mutter, får börja anteckna igen*

• Tinga

Lappis - Normandie har vi inte gjort något åt ännu, men i England ska vi bo i Bournemouth. Vi funderade hit och dit om vad som passade bäst, men kom fram till att det i vårt fall, med två småttingar i släptåg var enklast att bo på ett ställe alla nätterna (6 st) och sen göra dagsutflykter därifrån. Land's End och sydspetsen i Cornwall ligger förmodligen för långt bort för att vi ska kunna ta det på en dagsutflykt men vi får helt enkelt återvända när barnen är större eller inte följer med längre.

Frejis - vi blir borta mellan 2 och 3 veckor, beroende på hur lång tid vi tar på oss för hemfärden (åker färja till England, men bilar hem genom norra Europa från Normandie). Tänkte oss något stopp i Belgien, förmodligen Brügge eller Bryssel, och kanske något i Holland också.

• Lapinette

Amsterdam!!! betydligt roligare än Bryssel.

• passionsblomman

Nenne: Jo tack, jag mår lite mer samlat idag... jag blev bara helt översvämmad av allt väntande, räknande och så alla symtom mitt i det. Det kändes som att jag inte stod ut med den hela tiden tydliga hormonsången i kroppen som lika gärna kan vara ett
    retfullt:"na nnanna naaa naa,du fick inte till det" som en jublande fanfar över ett plus.
    Nu är det lite lugnare, även om det är väldigt vad sakta den här veckan går...

Frejis: jo! jag hade inseminarium på dag 13, den 5/6,, så nu i helgen infaller dag 27, 28 och 29. Det är alltså en spännande midsommar som kommer.

Jag har så mkt känningar i magen att jag varenda toabesök tror att det redan ska bli rött, men tänk om det inte blir det?

• BrudSommar2006

Lapinette, vilka fina bilder! Det kommer väl en tid när vi kan boka sådana resor också framöver men Iris, bilresor och vandra är ingen succé just nu så vi får väl se när vi kommit så långt.

AM, när jag först kom hem med Iris från BB tyckte jag att allt var så mysigt men sedan deppade jag ihop totalt när det visade sig att jag var tvungen att amma jämt så att hon inte skrek. Maken hade sitt liv ungefär som vanligt, gick och lade sig när han ville, sov hela nätterna och gick upp när han ville och ryckte bara på axlarna och tyckte typ vad kan jag göra, och för mig var allt ett helvete. Det värsta var att jag inte heller visste vad han kunde göra, jag bara ogillade attityden. Det hela pågick väl till runt åtta månader, sedan började livet så sakteliga återvända och med det började depressionen släppa. När Iris var drygt året och slutade amma och sov i eget rum och vi kunde ha barnvakt och allt så vände det helt. Hoppas att din depression inte blir lika långvarig som min var!

Svar på tråden Livets stora och små frågor