• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • BrudSommar2006

Muggles, hm, maken är i alla fall riktigt bra på att gå upp med Iris på helgerna så att jag får sova, jag utnyttjar det inte så mycket i normala fall men nu när jag mår så illa så har jag gjort det mer.

Spindlar usch, fast jag håller med, kackerlackor är vidriga och omöjliga att vänja sig vid.

Kängu, vad bra att du inte gått upp. Jag ställde mig på vågen igår kväll eftersom jag ska på inskrivning idag och ville veta hur illa det var men jag har faktiskt inte gått upp något än trots att jag måste småäta hela dagarna och det känns som att magen står rätt ut mer än vanligt. Fast min vikt är det ju katastrof med i alla fall, men som sagt, tydligen inte värre än vanligt än.

• passionsblomman

Muggles: TACK! vad glad jag blev nu!

Det värsta är att jag när jag blir rasande har en minst lika färgsprakande svada att komma med. Jag brukar häva ur mig så sambon ibland börjar skratta för att det går så fort och kommer så mycket och är ganska målande. Polisen på Vasgatan i sthlm stod ibland med öppen mun och sa-"jävlar! det där var den värsta utskällning jag har hört någon få någonsin"
    Fast det var ju i den miljön vi träffades, så han visste min sambo, vad han gav sig in på.

• nennesjuttioåtta

Muggles
    skit i Ingarö, bo hos oss och släng ut krypen istället! Tror det ska bli skitväder iaf. Har ni tur i västra Sverige så blir det inte ihållande regn i alla fall, HA! Vilken tröst.

• Liten med Mindre

Jag är ju en sån barn-gris - om man nu kan vara det åt det håller med, och inte bara mammig/pappig. Träffar Mindre så lite, så på helgen klarar jag inte sovmorgon utan vill få väcka henne och ge välling. Fast det är ju 1,5 timme sovmorgon i alla fall jämfört med vardag.

Skulle jag bli gravid o risig skulle jag nog äska sovmorgon oftare.

• nennesjuttioåtta

Undrar om jag haft klänning någon midsommar de senaste 15 åren???? Nej, här är det fleecetröja och ullfrotté som gäller. Man förstår ju varför folkdräkten är gjord i ull och inte en tunn sidenkjol.

• kängu

Ja det har en tendens att vara riktigt ruggigt på midsommar...Borde flytta den helgen till augusti istället.

• muggles

BS: det låter bra att han låter dig sova nu när du är lite risig. Vi delar och får en sovmorgon var på helgen. Men jag stör mig på killar som jobbar (om mamman är f-ledig) och att de vill ha 2 sovmorgnar på helgen för "de har ju jobbat". Det är ju ganska jobbigt att ta hand om ett barn med. Och för min del fikc jag ju inte sova ikapp på dagen heller eftersom Moa sov en halvtimme i taget Det heter ju alltid så fint "passa på att sova när bebisen sover". Jo det är ju lätt när det blir 3-4x 30 min.

Liten: tur för din man!

Jag har även en tjejkompis där hon ALDRIG går upp på helgen el när de är lediga utan alltid har sovmorgon och ligger och drar sig till minst kl 9. Hon skyller det på att hon är så beroende av sin sömn och att han behöver mkt mindre sömn än hon. Och han verkar ju gå med på det så... Men jag fattar inte att man inte kan hjälpas åt lite mer. Men det är ju inte min business... fast åsikter kan man ju ha ändå hehe

• BrudSommar2006

Liten men när väcker ni Mindre? Tror aldrig att vi har behövt väcka Iris en morgon! I morse vaknade hon klockan sex alldeles av sig självt som alltid och kom indundrandes i vårt sovrum på snabba fötter. Har vi tur sover hon till klockan sju men på sommaren verkar det vara svårt med den hålltiden tyvärr.

• muggles

Nenne: jag skiter väl i Bästkusten - här får det gärna regna för jag ska ju inte vara här! Men det brukar ju vara lite mer stabilt runt Hufvudstaden har jag för mig...? Ja du har onekligen en poäng med folkdräkten, har inte tänkt på det förut...

Nä jag har nog tänkt ta jeans och tröja på för jag hatar att frysa men sedan kommer man väl dit och ser alla chica Stockholmsbor och får vända i dörren...

• BrudSommar2006

Muggles, jag tror absolut att jag är mer beroende av min sömn än maken för jag måste gå och lägga mig flera timmar tidigare än han på kvällarna även i vanliga fall. Jag försöker vara i säng mellan tio och elva medan han siktar på mellan tolv och ett och vi går ju upp samtidigt.

Svar på tråden Livets stora och små frågor