• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Mrs  B

Muggles
    När Max var bebis (eller rättare sagt upp till 3 år) sov han helkasst både natt och dag. Maken hjälpte till vissa nätter men inte fullt så många som jag ville (mycket jobb och hockey). Åkte istället hem till mina föräldrar för sömn och avlastning.
    Med Malte har det varit annorlunda eftersom han har sovit betydligt bättre både natt och dag än Max någonsin har gjort. När Max har varit hemma har jag kunnat halvsova när Malte sovit och när Max har varit på dagis har jag och Malte sovit samtidigt. Men hade vi fått en Max till hade jag blivit "knäpp".

Nu när jag jobbade heltid tog maken nätterna och jag morgonen. Funkade faktiskt bra. Jag gick upp 05.30 med Malte och väckte sedan Max vid 6.30, precis innan jag körde till jobbet. Sen lämnade maken barnen på dagis vid 7.

• Mrs  B

BS och Muggles
    Max kom in till oss mycket i början när han började sova i en vanlig säng, ca 2 år, men det avtog sedan. Nu kommer han in om han är sjuk eller drömmer mardrömmar.

• Piggelin1

hej tjejer!
    Jag ligger hopplöst efter, men såg precis när jag tittade in att BS ska käka Piggelin! Men vaddå - är inte jag lite väl hårdsmält, speciellt för ngn som är gravid

Tänker på er alla massor, & försöker läsa lite här & där, men när antalet sidor närmat sig 150 att läsa ikapp, då känns det tröstlöst Speciellt som det är så himla mkt att göra på jobbet just nu.
    Men snappade upp ngnstans att Snaily hade nya bilder på korven - och gud vad söt han är!

Kommer inte på ngt mer nu - ska se om jag kan läsa ikapp lite ikväll...!

Jämtland var bra, men jädrar vad det regnade & massor med mygg plus att Amanda & jag båda däckade i feber & förkylning fre-lör. Men ändå, jättekul att ses alla syskon med familjer, det är så himla sällan! Studentskan/Brorsdottern var jättefin (& hennes faster var alldeles rörd... speciellt när jag kom att tänka lite på att min bror, dvs hennes pappa, inte fick vara med & uppleva denna dagen. Fast han var säkert med åndå på ngt hörn, på ngt vis!) & efter sommaren drar hon till Berlin för att plugga tyska - jag minns min egen motsvarighet för tjugo år sen som igår, med enda skillnaden att det var München istället. hela livet framför sig, som ett oskrivet bald. Häftigt!

Ok, måste avsluta här - ska snart packa ihop & hämta på dagis.

Förresten - en HELT annan sak, som slagit mig några ggr på sistone: flera ggr den senaste tiden har jag fått frågan hur mkt jag jobbar (dvs 100%, 80% etc), men av ngn konstig anledning har INGEN frågat mannen samma sak?! Varför är det så?! Jämlika Sverige är inte speciellt jämlikt...

• Mrs  B

Piggelin
    Många ifrågasatte varför jag valde ett jobb 7 mil hemifrån medan min man aldrig fick ett sådant bemötande när han skulle börja pendla 1h enkel resa.
    Gillar inte alls sådant.....

• Fru E

Förresten ni som är gurusar på progg, när är det jag ska börja ta dem???? Jag testar ju inte med stickor men är det lagom att pela upp dem när snigelslemmet är borta??

En annan sak jag funderade på är hur akupunkturen reagerar på att man tillför hormoner som progg och pergo eller om akupunkturen kör sitt eget race....

• Lapinette

EA - det är bra om du pratar med akupunktören för hormoner påverkar din kropp och temperatur (jag antar att du även tempar). Man ska börja med progesteronet efter ÄL. Har du fått temphöjning?

• Lapinette

Själv tar jag en Crinone varje kväll just nu på eget bevåg men jag går inte hos akup efter FET/IVF. De vill normalt inte behandla då.

• nennesjuttioåtta

jävlar jag har ju fortfarande inte skickat det! Sorry EA!

Svar på tråden Livets stora och små frågor