• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • passionsblomman

Usch vad nervös jag blir av testpratet! Jag måste väl iallafall se till att köpa ett -eller två, så jag har till helgen.

En sjuk karl? Ja de är till föga nytta. På något område.

• Fru E

Passionsblomman-nä just nu ligger han och snarkar högljutt där uppe men aktiviteter i sänghalmen slipper han inte undan så det är bäst han sover nu

• BrudSommar2006

Telis, jaha, Piggelin är antecknat! Jag har ingen aning om huruvida jag skulle må bättre av att sitta hemma hela dagarna och äta Piggelin men att jag skulle må bättre enbart av att sitta hemma tror jag absolut eftersom jag mår mer illa ju tröttare jag blir och skulle behöva sova en stund mitt på dagen just nu.

Lapinette, att boka resor har fungerat för mig i båda fallen i alla fall, visserligen var det genom jobbet så jag vet inte om det gav det hela en extra knuff...

Telis igen, vilken vecka kommer du att vara i när du åker?

Lapinette igen, om det tar sig den här gången så kommer du ju att veta i god tid innan resan om du blir illamående eller inte och i så fall är det ju bara att se till att få ut ett recept på Lergigan innan så att du inte sitter där med bara ett par värdelösa seabands att tillgå!

• passionsblomman

Det är rätt! "Inga diskussioner, ligg där och gör som du blir tillsagd!"

EA&MJ skrev 2009-06-17 15:10:41 följande:

Passionsblomman-nä just nu ligger han och snarkar högljutt där uppe men aktiviteter i sänghalmen slipper han inte undan så det är bäst han sover nu
  • Ore

Låter som att EA:s make kan se fram emot en väldigt initiativtagande fru senare, alltså

• BrudSommar2006

Om nu inte Postafen hjälper förstås, själv tål jag det ju inte så själv blev jag ju bara sämre av det.

• Lapinette

BS - jag har bokat måååånga resor de senaste 3 åren utan att det har hjälpt.

• Fru E

Han brukar inte protestera så mycket när jag anfaller

• passionsblomman

Det är ju förståndigt av honom.

-när det ändå inte skulle tjäna något till.

Vem vet, kanske frisknar han rent utav till!

EA&MJ skrev 2009-06-17 15:17:42 följande:

Han brukar inte protestera så mycket när jag anfaller
Svar på tråden Livets stora och små frågor