• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Fru E

Lappis-nej jag tempar inte.......det har han aldrig frågat efter....oki så då ska jag både berätta om pergon och proggen? Å andra sidan så verkar han sätta nålarna lika varje gång....

Nenne-ingen fara Frejis skickade ett lager jag antog lite försiktigt att du ville behålla dina

• Lapinette

EA - ok, trodde de flesta akup bad om tempkurva och då hade du förmodligen sett när du ska börja med progesteronet. Bättre att berätta utifall att han/hon vill behandla på ett annat sätt.

• sweetstreet

Vill mest sticka fram en hand och vinka lite till er!!!
    heeej!!!

Men måste jobba vidare....

fast ska erkänna att jag skumläst de senaste sidorna och tyckt det vari väldigt intressant!!

• muggles

EA: där är du ju! Min cykelkompis! Fasen nu är vi ett helt gäng som ÄLar i dagarna: Nenne, EA, jag och Vänner borde vara nära också. Vänner och jag fick ju mens typ samtidigt förra gången.

Vart har MSW tagit vägen förresten?

• Fru E

Lappis-ja får göra det kanske och höra vad han tycker.....men tänk om man sabbar akun med pergon och proggen eller det kan man kanske inte.........
    Men då börjar jag med proggen om ett par dar dvs när maken får sova ifred igen

• sweetstreet

Och BS,
    du undrade om könstestet.
    Hm, jag såg reklam för det i gravid-tidningar redan när jag var gravid med Lill-Skruttan vilket över ett år sedan. Så de finns såklart. Men jag tror aldrig jag sett dem i affären???
    Å andra sidan har jag ju inte letat heller.
    men OM jag ser ett, vill du jag ska skicka ett till dig med posten då??
    Samma adress som den jag fick när jag skule skicka salvan till iris??
    Får se ifall jag har kvar den förresten. Annars hör jag av mig.
    Å andra sidan ska ni ju till Äland så det kasnke är bättre att skicka testet dit istället. OM jag nu hittar ett.
    man kan troigen beställa på nätet annars. jag kan ju göra det om du vill och sedan skicka...
    Om du inte själv kan beställa oniline, men biland fungerar det ju inte med internationella leveranser.

• sweetstreet

Sist men itne minst undrar jag:

NÄR är det Lappis ioch Telis drar till Kalifornien???????
    Är det ignen av er som vill kmma förbi NYC?????????

• muggles

Piggelin: äh skit i att läsa ikapp. Är inte livet för kort för gårdagens nyheter?! Jag gillar inte heller sådana där frågor men de verkar lite mer gammaldags på ditt jobb(?). Du kan väl svara nästa gång: jag jobbar nog typ 120%

Nenne: men det är ingen fara gumman - jag höll pökfacklan uppe igår! Herrejeeesus, vilken stjärnsmäll det var. Klart på 3 i topp-listan

• muggles

EA: ska du inte testa med stickor om du behöver tajma ÄL denna cykel (map progg menar jag)?

• Lapinette

Sweet - tänkte önska mig en NY-trip i 40 års present av maken ... så kanske kommer jag nästa år! I SF är jag om exakt en månad .

Inte mycket pök här fast jag tyckte att vi borde passa på innan svärmor och mensen kom. Vet inte men maken hade fått för sig att det inte var bra efter FET ... men det där tror jag han har fått om bakfoten.

Svar på tråden Livets stora och små frågor