• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Fru E

Muggles-jo det är väldigt sant men får helt enkelt hoppas att det går ändå...

• Fru E

Gör det något om man tar proggen innan böjen kommer på stickan egentligen? Menar om det diffar på en dag eller två

• Lapinette

EA - har faktiskt ingen aning? Vet bara att vid IVF och FET så börjar man ta efter insättning av ägget.

Hittade det här på FL.
    Det viktigaste är att man inte tar proggisarna för tidigt eftersom de motverkar sitt syfte då. Man ska inte börja förrän ett par dagar efter ÄL.

• nennesjuttioåtta

nu ska jag hem och utrota alla spindlar som är av kvinnligt kön! MOOOAHAHAHAHAH!!!!

• Fru E

Lapinette-ahhh men då avvaktar jag till dag 18 iaf för då är den antagligen över

• Lapinette

EA - det verkar vettigast. Som sagt vid IVF så börjar man på dag 16 (om man hade ÄL på dag 14). Nu när jag gjort FET och eftersom de långtidsodlade tog jag den första på dag 19 (om jag hade ÄL på dag 14).

• Lapinette

Och nu drar jag för en lång promenad hem i solen. Hem till maken och svärmor som säkert sitter där och har det tråkigt.

• sweetstreet

lappis,
    men HALLÅÅÅÅÅ!
    Du MÅSTE ju bara säga till maken att det blir NYC!!!!!!!!

har han ngn email den där Herr kanin!
    Så kan jag börja e-mailbomba och trkassera honom med "kom-till-NYC-mail"!!!!

Nä men seriöst, jag menar ALLVAR!!!!

Fråga Nenne om inte hon tycker att NYC var en riktigt hödare och att få komma hem till oss och snacka skit och kolla utsikt inte var en av de bästa attraktionerna av de alla?!?!?!!!!
    Fast bläckfiskpastan kan man kanske undvika....

• passionsblomman

Nu har jag fått tre 8-åriga små fotbollspojkar att bada i det blott 15-gradiga vattnet.

Gsanska elakt kanske, men sedan fick de både hemgrillade hamburgare och Cornettostrutar.

Jag är så himla glad att min son har massor av goa kompisar, och det är så mysigt att se dem ihop.
    Kan man få stoppa tiden lite, så de inte blir femton alldeles redan?

Svar på tråden Livets stora och små frågor