• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • kängu

Telis, du kommer säkert att må mycket bättre lagom tills resan! Det är ju ovanligt att man mår illa så länge!!

• snaily

Kängu, vad spännande att det händer nåt! Kanske blir en liten midsommarbebis.

Är så tacksam så jag kan dö att jag fick sova inatt... nu är det bara EN arbetsdag kvar! Weeeehooooo! Tänkte åka till midsommarfirarstället (ca 30-35 mil österut) efter jobbet men har ju inte hunnit packa än, så det får bli sen framkomst ikväll. Imorgon bitti vid den här tiden är det snart dags att hämta korven, fick mail från uppfödaren där hon skrev att han redan har packat färdigt (gosefilt, stamtavla med mera).

Och just det - det är TOOOOOORSDAAAAAAAAG!!!

• Liten med Mindre

Kängu - det närmar sig en bit i taget... Ät o sov och njut av stillheten...

Stod vid bussen utan busskort i morse och fick vackert traska hem igen. (Maken hade lånat det igår.) Prövade sen lyckan vid en annan busshållplats och blev upplockad av en kollega med bil. Och tack vare alla midsommarlediga så var vi på jobbet i vanlig tid ändå. Så jag kunde unna mig lite surfning innan arbetspasset drar igång.

Ha en kanonskön midsommarhelg alla! Hoppas att få höra om små kängu-barn och FruLlis-barn på måndag.

(risken finns att jag inte hinner in mer)

• kängu

Åh va mysigt Snaily att få hämta Korven!!! Minns så väl när vi hämtade min hanhund... han var så liten och ullig och ynklig. Vi bodde i Stockholm då och vågade inte åka tunnelbanan med honom så vi tog taxi hem och han låg i min famn insvept i en filt. Ååååååååååååååå hundvalpar är verkligen supermysigt!!

• kängu

Liten, jag försöker göra just detta (framförallt äta ). Ska snart gå och lägga mig igen och se om jag lyckas somna.
    Vilken tur du hade med kollegan som dök upp!

• kängu

Näpp, nu är det sovdags för mig en stund! Kram kram!

• Snorkfröken77

Vickan - Sorry, farligt att försöka vara ironisk i skrift Jag fortsätter hålla tummarna!

muggles - jag har varit pms-ig denna äl (om jag hade någon) jag fattar ingenting? så ska det väl inte vara??? Det räcker ju liksom med en gång per månad som man försöker bita huvudet av sin man. Härligt med ansad tokbuske, bådar gott inför helgen

Piggelin - Tack! Visst är det mysigt med hus? Mitt bästa köp ever!

snaily - Härligt med korvhämtning snart!!!

kängu - Spännande!

• muggles

Piggelin: jajmänsan visst är det det paret. Och hon som sover till kl 9 vet du nog vem det är också...

AM: hur mår Baby Blues idag? Ska vi bestämma ngt till på söndag?

Telis: hoppas verkligen att ditt illamående går över till er resa!!

Liten: ha en härlig midsommar!

• nennesjuttioåtta

AM
    hur mår du idag?

Muggles
    Mooahahhaha mission accomplished här med! *high five!*
    Oooh en panter, fasen vad läckert och visst är det underhållande med en katt som inte ligger som en kringla och sover hela dagarna!

Denna gång var det mannens tur att få en stjärnsmäll och topp 3-placering! Vi har ju inte gjort "det" *fnissfniiss* på hur många veckor som helst så vi är som tonåringar igen!

Jag ansade också tokbusken, kanske lite väl ambitiöst för det känns som att cykla på en kaktus och dessutom har ju håret en vattenledande funktion, jag blir en jävla sprinkler när jag kissar.

Vickan
    Du är tamejfan helt otrolig, du behöver inte ens sikta för att bli gravid!!

Liten
    Glad midsommar!!!!!!!!!

Frullan hohooooo? Någon Roffe på utgång än?

Kängu
    AhAAAAA! En slempropp!! Oooh spännande!!!!!!!

Svar på tråden Livets stora och små frågor