• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Snorkfröken77
    passionsblomman skrev 2009-06-17 20:43:36 följande:
    Mycket mycket bättre.De där hormondipparna kommer snabbt och skoningslöst, men det gick över tills idag.
    Toppenbra det är ju det som är "tjusningen" med att vara kvinna, hormonsvängningarna alltså!
  • viktualia
    Snorkfröken77 skrev 2009-06-17 20:46:26 följande:
    Toppenbra det är ju det som är "tjusningen" med att vara kvinna, hormonsvängningarna alltså!
    aaaaaaaaaa

jag håller inte med!

Här har ni ett hormonmonster till! Urkans! Om halvvidrig mensvärk, humörkaos, trötthet och gråtmildhet är gravsymptomer så är jag klart i farozonen....

...dag 28 idag, inget rött i brallan och det var med STOR ansträngning som jag lyckades vara politiskt korrekt idag.. gaaa! har varit i Sthlm över dagen och träffat personer som jag INTE ska säga något mindre strategiskt till. Jag klarade mig!! *klappar mig själv på huvudet* Troligen på grund av att kursgårdens matsal hade en schysst lattemaskin! *jubel*

Annars har jag bestämt att inte testa före midsommarafton. OM det blir ett plus så tänker jag minsann dricka sprit en "sista" gång.

Och så har jag bestämt att ett ev missfall INTE får komma på dag 38 som förra gången.. eftersom min bror råkar gifta sig den dagen....
  • Snorkfröken77
    viktualia skrev 2009-06-17 20:54:37 följande:
    aaaaaaaaaajag håller inte med!Här har ni ett hormonmonster till! Urkans! Om halvvidrig mensvärk, humörkaos, trötthet och gråtmildhet är gravsymptomer så är jag klart i farozonen.......dag 28 idag, inget rött i brallan och det var med STOR ansträngning som jag lyckades vara politiskt korrekt idag.. gaaa! har varit i Sthlm över dagen och träffat personer som jag INTE ska säga något mindre strategiskt till. Jag klarade mig!! *klappar mig själv på huvudet* Troligen på grund av att kursgårdens matsal hade en schysst lattemaskin! *jubel*Annars har jag bestämt att inte testa före midsommarafton. OM det blir ett plus så tänker jag minsann dricka sprit en "sista" gång. Och så har jag bestämt att ett ev missfall INTE får komma på dag 38 som förra gången.. eftersom min bror råkar gifta sig den dagen....
    Jag var ironisk, hoppas det framgick

Hoppas bara det är en tillfällig dipp och att du mår bättre imorgon? Det är inte kul med hormoner, fy f-n

Dag 28, det börjar bli spännande...smart att testa dagen efter midsommar, så slipper man fundera och kan dricka en "sista gång" Känner du igen något från de förra gångerna du varit gravid?
  • viktualia

Snorkfröken... sorry.. jag var nog för trött för ironi... gick upp 5.15 för att åka till storstan med nyss nämnda utmaning.. urkans...

och japp.. jag tycker att jag känner igen detta från mina tidigare två omgångar.. men det avviker inte från starten på mens speciellt mycket... så jag vet inte vad jag ska tro... gurgel och stånk!

• muggles

Mission accomplished!

Snorkfröken: jadå det framgick att du var väldigt seriös och allvarlig - el var det inte det du menade?!

Lappis: talar du om för svärmor varför du inte kan dricka vin? Hon verkar förresten vara en riktig mystant! (Bra gener din man brås på...)

Nenne: vilken underbar katt det låter som. Påminner lite om min katt jag hade en gång. En liten smidig helsvart sak med gula(!) ögon. Hon såg ut som en minipanter. Hon tog sats och sedan rev hon av en hårnålskurva i soffans ryggstöd - VROOOOOOOOM typ. Hon var för jäkla rolig... En gång jagade hon en fluga i fönstret och trillade ner (fönstret var öppet) 5 våningar - men klarade sig. Jäklar vad rädd jag var när jag sprang ner på gården - var ju rädd att mötas av en blodfläck... Brr.

• muggles

Jag och maken har rivit av ett spinningpass - bra inför helgens orgier i mat och sprit (jag gillar att träna i förebyggande syfte).

Och så har jag ansat min tokbuske - ja titta! Där fanns ju ett par lår under Viktigt ifall det blir ett dopp i helgen.

Fan, mitt humör är redan på pms-nivå. Vad är detta - man kan väl inte ha pms innan man har ÄLat? Då snurrar cykeln lite väl fort va?

• Piggelin1

Tjing!
    Nu har jag läst ikapp dagens inlägg - resten skiter jag i...

Fast Muggles, såg ditt mail här innan ikväll med länken till diskussionen som handlade om föräldrar som pratar i telefon - TACK för den
    Jeeesus, vad jag skrattade gott - min mamma är PRECIS sån! Har fått höra av en väninna att när jag pratar med min mamma i tfn, så säger jag mest Jaaa, mmm, aaaha, aaa, jaaa osv
    Lillebrorsan & jag skojar ofta om detta... Nuförtiden kan jag stoppa henne när hon vill lägga på (= att hon pratat klart & ska ta hand om potatisen på spisen eller liknande) & säga rakt ut att "Jag har också saker att berätta!" Då kommer hon på sig själv & lyssnar en liten stund iaf

• Piggelin1

Snorkfröken - har nog inte sagt det innan - välkommen hit!

Muggles igen - den där bekanta med två barn vars man jobbar till 19-20 varje dag & vill ha sovmorgon på helgen - är det de som har en dotter med samma namn som vi har? Tänkte spontant på dem, men kanske har fel?
    Sen blev jag förstås nyfiken på vem det är som sover till nio alltid på helgerna & låter maken gå upp kl sex Har en gissning, men inte säker på om jag är rätt ute...

Nenne - midsommar 2005 var det superduperväder & vi satt ute hela kvällen & natten (nere på Österlen) Det är väl typ enda gången i modern tid som sommarklänningen åkt på, på just midsommar

På tal om klänningar, Amanda hade en gudomligt söt vit sjömansklänning ism studentfirandet förra veckan. Hoppas att kunna dra på den en liten stund på midsommar med! Har ingen koll på vädret här i Gbg-trakten, men hoppas på lite sol iaf!

Muggles igen - bra idé det där att svara att jag jobbar 120% Ska komma ihåg det tills nästa gång ngn frågar. Det är inte bara på jobbet jag fått frågan, utan från flera bekanta också. jaja, det är ju så det är - inte mkt att göra åt, men ibland kan man inte låta bli att irritera sig lite iaf!

• viktualia

...dags för surmuttrande Vickan att sova... hoppas att jag har tålamod imorgon... det behöver jag på förmiddagen.. ehum....

*godnattkram*

• Piggelin1

Ikväll har vi njutit igen att vi bor i hus - käkade kvällsmaten ute på terrassen i solen & öppnade en flaska rosé. Yummie! Bra att börja uppladdningen inför midsommar

Sen drog jag igång årets silltillverkning inför midsommar, det blev ajvar-sill & flädersill - yummie! Hinner götta till sig lite lagom tills fredag.

Passion - gillade din metafor jag med!

Lappis, detta med att din make gillar att diskutera - visst är det ett nationaldrag bland fransoser, detta är liksom deras grej, att diskutera?! Eller har jag fått det om bakfoten?

Svar på tråden Livets stora och små frågor