• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Piggelin1

Men det är väl inge schysst, Muggles - av hon som alltid sover till nio alltså Ok, precis som du sa, man ska inte lägga sig i & om maken köper läget, då är väl de nöjda & glada båda två. Fast det hade ALDRIG funkat hos oss, så mkt är säkert Vi gillar kudden för mkt båda två...!

Usch, just nu är det lite tufft att lämna Amanda på dagis. Det går bra hela vägen dit & att ta av henne kläder etc, men själva "lämningsögonblicket" då har hon lätt att bli ledsen Innan har det gått som en dans, men nu 2½ månad efter inskolningen så verkar det ha blivit ett litet bakslag. Sen vet jag iofs att fem minuter senare så är hon OK igen, men lite ont gör det i moders & fadershjärtana. Känns skönt att det snart är semester & sen att det blir dagmamma, där tempot blir lite lugnare & dagmamman som verkar jätterar & väldigt engagerad. Vi ska faktist hälsa på henne i em, nu när vi tackat ja officiellt, så att Amanda & hon får träffas också. Kul!

• Fru E

Kängu-spännande med slempropp som gått då är bebisen snart här

Vickan-men om du känner igen symtom från dina andra två gånger så blir det nog ett plus nu även om det inte var planerat

Snaily-nedräkningen börjar inför korvhämtning

Muggles- busken är redan ansad inför ÄL jag lät tom maken välja vilka underkläder nu i dagarna så han skulle vara lite otålig och slita kläderna av mig när jag kom hem men han verkar inte fatta den vinken riktigt utan förlitar sig på sängen tråkigt nog.......

Hmmm undra om min aku vet vad pergo och progg är för något egentligen.........lite svårt att beskriva om han inte vet.......är lite nervös över att han tycker att det ställer till balansen ännu mer.....

• Piggelin1

Nenne - ser sprinklern framför mig

• Fru E

Piggelin-kan tänka mig att det är svårt att gå ifrån de små när de är ledsna men om ett par minuter så har de blivit distraherade av något annat

Nenne-hehe så här aktiva som vi har varit det senaste året har vi nog aldrig varit

• Fru E

Nenne-har faktiskt aldrig kopplat sprinklern till att härledas från ansningen men nu när du sa det så

• Lapinette

Har inte kollat hur mycket ni skrev igår kväll men vill bara säga:
    nenne - din lilla toka! Har du en kaktus som fungerar som sprinkler.

• nennesjuttioåtta

jepp, hade varit perfekt till Piggelins brorsas gräsmatta!!!!

EA
    Hahha, man måste ju vara ambitiös i detta! Dock har vi har legat lågt (PWAAHAHA!) sen veckan före ÄP eftersom jag varit så öm i magen och sen vågade inte mannen peta in pitten av rädsla för att peta ut Pricken och sen har jag ju blödit så länge så jag säger som Fylking: ÄNTLIGEN!!!

• Lapinette

Vad lugnt det var här inne igår kväll.

Piggelin - ja, jag vill tro att det är lite av ett nationaldrag med diskussioner.

Vickan - så du har symptom! Ja, då lär ju ett gravtest visa positivt för hittills har du alltid haft rätt. Kanske lite progesteron och trombyl skulle vara något för att få den lille att stanna denna gång?

Efterlyser Frullan! Hur går det?

Ego - jag är ogravid ...på mornarna och gravid på kvällarna. Bra va?! Nej, jag tror faktiskt (försöker ställa in mig på det) att det har gått åt helvete även denna gång.

• Lapinette

Känga - slempropp!!! Är det snart dags?

Svar på tråden Livets stora och små frågor