• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • MSW

Hej! Såg att jag var efterfrågad! Har haft fullt upp de senaste veckorna(förra veckan tog lillsyrran studenten och denna veckan har maken haft semester), så jag har (försökt) smygläsa bara, men ni har juh skrivit som galningar så jag har inte haft en chans att hänga med!!

Jag har dock lyckats fånga upp att Lappis fick ett tillbaka med har inga kvar i frysen.. Och jag har tänkt på dig mycket, och hoppas, hoppas att det är långtidsodling som är "the shit"! BIM nu omkring helgen eller gissar jag helt fel då?

Snappade också upp att Vickan går och väntar BIM, och jag hade inte läst att ni hade tänkt skjuta skarpt, men såg i ngt inlägg att det inte var riktigt planerat?? Håller iaf tummarna för ett hållbartplus!!

Kängu: slemproppen?! Hoppas det är hyffsat på gång så du inte behöver vänta två veckor till!

Och så lät det som något hänt/var på G med frullan?? VAd vad vad?!?!?

Och att Am behöver en kram.. *gruooooooumpfh*

Euuumm.... Annars vet jag inte.. Pliiiiiis uppdatera mig om det är ngt jag missat!

Jaja, vet inte om jag tar mig tid att gå in i helgen, annars är jag förmodligen "back in business" på måndag!
    Ha en superbra midsommar allihopa! Och hoppas att det inte regnar för mycket eller är för kallt på er!

Nu ska jag fortsätta städa förrådet!

STORA kramar!

• Telis

AM, åh vad skönt att höra att jag är normal!

Just nu känns det bara så trist att skumpa runt i en bil i USA, jag som varken gillar bilsemestrar eller USA. Bo på loppbitna hotell som bara har munkar och coca-cola till frukost. Checka in och checka ut. Vidare till nästa ställe, och nästa.

När man kan sitta på en balkong i Grekland, läsa en bra bok och titta ut över ett turkost hav i väntan på att gå ner till hamnpromenaden och äta tzatziki och greksallad. Pilla bort lite sand som fastnat mellan tårna. Lyssna på syrsorna och njuta av den ljumma vinden i ansiktet. Veta att morgondagen, och dagen efter den, kommer att bli precis likadan som dagen som just gått.

• Telis

Lappis, ja jo, visst skulle vi väl kunna avboka men min man lider ju inte av några hormonsvängningar så han vill ju fortfarande åka.

AM, jag kommer på söndag. Herr Telis har jag inte diskuterat det hela med så jag vet inte om han vill/kan följa med.

• Lapinette

Telis - försök och kolla vad ni förlorar på att avboka resan!

MSW - har BIM i början på nästa vecka så helgen är luuuuuuuugn.

• Lapinette

Ahhhh... förstår det är övertalning herr Telis som gäller för att få komma till det turkosblå vattnet i Grekland.

• fru AM
    Telis skrev 2009-06-18 11:03:49 följande:
    AM, jag kommer på söndag. Herr Telis har jag inte diskuterat det hela med så jag vet inte om han vill/kan följa med.
    jag kan tänka mig att herr AM gärna skulle snacka lite SEO med herr Telis om han kommer ...
  • nennesjuttioåtta

telis
    hahha, vad roligt du skriver om Uvesa (thunderuttryck)! åh fy fan nu blev JAG sugen på Grekland! Vad tråkigt om du känner så där!!!

MSW
    Där är du ju! Hej!!!

Snaily
    det räknas knappt som fjäll med tanke på att trädgränsen kryper uppåt... Det blir bara Sälen för mtb och vandring (jag ska INTE cykla, sist vi försökte det blev det gråt och tandagnisslan efter 200 m) och lugn och ro.

• kängu

Telis, nu blev jag också sugen på Grekland

• Telis

Nu har jag funderar lite med på det där med semestrarna. Visst, jag är ju en lat jäkel som gärna tillbringar semestern med en hög böcker i en solstol men jag brukar inte heller ha något emot att resa runt lite och se nya saker. Jag tror kanske att det här med graviditeten är så himla nytt och stort och omvälvande att jag inte orkar ta in en massa mer intryck och tankar just i år. Lite amatörpsykologi men vem vet.

AM, där sa du dom förlösande tre bokstäverna. Herr telis kommer med på söndag.

Svar på tråden Livets stora och små frågor