• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • kängu

Muggles, nä jag misstänker att det inte var hela. Å andra sidan så märker ju en del inte alls av den, så det kan nog vara olika. Jag tar det i vilket fall piano och förväntar mig inget

• Piggelin1

Tinga, vi börjar vår semester vecka 28, sen fyra veckors ledigt, sen en vecka då jag kommer att jobba lite halvt om halvt & sen tar mannen inskolningen med Amanda hos dagmamman efter det. Dagmamman erbjöd sig att dra igång inskolningen en vecka tidigare än planerat, så slipper Amanda komma tillbaka till dagis efter semestern (från början rörde det sig om två veckor). Härligt med en flexibel dagmamma!!

Måste jobba vidare, men om jag inte hinner in mera - Glad Midsommar på er allihopa!

• snaily

Nenne, klantigt av Falun!
    Du skulle inte sagt att du inte tänkte cykla, jag skulle blivit grymt impad om du sagt att du skulle maontäjnbajka runt i fjällen (jo en liten stund till kan vi väl säga så) en vecka "Bara" vandra låter härligt.

Muggles, vad bra, då gissade jag rätt när du skrev golfapplåd

Skickar en massa kramar till AM och hennes blues och Telis och hennes Greklandslängtan!!

En pat. kvar för idag och sen blir det ilfart hem för packning och resa mot Norrlandskusten och Gusten (kusten ikväll, Gusten imorgon ). Så säger som Piggelin, Glad midsommar på er om jag inte hinner in nåt mer under helgen!

• Fru E

Hemskt vad tiden går långsamt idag, inga kollegor på jobbet och jag väntar på att klockan blir halv två så jag kan åka till akun i K och sen hem.

Har inte berättat för tjejligan (vet inte varför egentligen men känns mindre stressande på något sätt) att jag går på aku men lär väl få göra det ikväll eftersom det ska drickas vin och det är bannlyst tillsammans med kaffe mutter mutter

• muggles

EA: vill du ha lite från mig??? En kollega gick på semester denna veckan och en annan gick tidigt idag (iofs pajade hans dator i morse för att han cyklade med den i regnet så även om han var här kunde han inte hjälpa till). Jag har ASMYCKET och ingen att lägga över uppgifter på Jag hade hoppats på att kunna sticka lite tidigare idag och känns extra surt när andra sticker redan vid lunch

• Fru E

Muggles-jo att göra har jag men arbetsmoralen är det sämre med har hamnat i den fasen att jag helt enkelt inte orkar eller vet var jag ska börja med allt eftersom vi normalt brukar kunna ta det lugnt under sommaren. Men lär få ta igen det nästa vecka....

Sen tar akun en del tid med eftersom jag åker på fel håll, dvs bort från där jag bor. Så bara att ta sig hem därifrån tar iaf 1 1/2 timme. Först buss och sen tåg...

trevlig midsommar alla!

• Snorkfröken77

Glad midsommar Piggelin och snaily!

EA - du får inte dricka kaffe eller vin medan du håller på med akun alltså? Är det alltid så? vet att lappis har väl samma restriktioner.

muggles - jobbigt!

• Lapinette

snorkfröken - min akup jag går hos nu har inte satt några förbud mot varken kaffe eller vin mer än att hon nu senast sa, bara för att jag frågade, att jag inte behövde bälga i mig vin ... undrar om hon sett på min tunga, känt på min puls vad jag har gjort de senaste månaderna !

Det enda min nuvarande akup säger är att jag inte ska äta kallt, sitta kallt och sen ta mina örter... ja och inte bälga i mig vin då men jag antar att ett glas då och då är ok.

Min förra däremot satte en massa olika förbud varav kaffe, stark mat, kall mat, alkohol, ingen träning med hög puls etc. Dricker faktiskt då hellre örterna och lever ganska så normalt.

Svar på tråden Livets stora och små frågor