• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • BrudSommar2006

Muggles, hos oss är det vi som nattvandrar eftersom Iris ofta sover väldigt oroligt, drömmer mycket och så.

Nenne, ja även om nu simmarna är lite sega så skadar det ju inte att öva men det hade ni tänkt er i alla fall väl!

Har någon hört från FruLLan? Koko kanske?

• BrudSommar2006

Kan någon påminna mig igen, vad är det vi håller tummarna för just nu förutom för Lapinette? Ja och Litens jobb då förstås. Och kanske Vickan.

• BrudSommar2006

Lapinette, vad är planen för ikväll med svärmor? Blir det Mariefred över midsommar?

• Ore

Vår nykomling Passionsblomman väntar på BIM nu i midsommar efter inseminering, så det är ju värt litet tumhållning...

Annars är det väl nyfödingarna Roffe och lill-Kängu som vi väntar ivrigt på. Hänger inte riktigt med i muggles, EA, Snailys och Vänners cykler... Vänner fick väl tantbesök helt nyligen dock. Vilka är det mer som jobbar på det? Blivande Fru L förstås, med makens mirakulösa simmaråterhämtning... Hmm, sen minns inte jag mer...

• Telis

Jag har också läst den där FL-tråden och tyckte inte att det var så märkligt. Det började ju tydligen med att en tjej hade fått MA och mådde jättedåligt och tyckte det var jobbigt när dom andra la ut UL-biler osv, hon föreslog själv att dom som var gravida skulle starta en gravidtråd. Det gjorde dom också, det var bara det att dom inte berättade det för dom andra tjejerna som var kvar i den gamla tråden och dom blev förstås jätteledsna för att dom inte fått veta att gravvosarna hade startat en egen tråd. Jag skulle själv blivit skitbesviken om jag upptäckt att någon här inne skulle ha skapat en ny tråd och sen bjudit in vissa bara utan att berätta om det. Trots att det förstås står er helt fritt fram att göra det.

Järnkaminen, japp, jag har galet ont vid ÄL. Nästan värre än vid mens faktiskt. I mitt fall tror jag att det beror på min endo.

BS, har du provat Piggelin mot illamåendet? Funkade skitbra för mig (en gång iallafall). Jag tror att om jag fick sitta hemma hela dagarna och äta Piggelin skulle jag må som en prinsessa.

Snaily, vad jag skrattade åt att Korven är färdigpackad med sin gosefilt och stamtavla. Lilla lilla gosungen.

Är det någon som vill ha vår semester till Kalifornien? Ni får den billigt. När jag mår så här vill jag bara krypa ner i soffan och stanna där, det känns inte alls kul att flacka runt i bil över halva Nordamerika. Men det är ju ett tag kvar, det kanske känns roligare när det närmar sig.

Gah, vilka spindlar ni har, nenne! Det påminner mig om när jag bodde hemma hos mamma och pappa. Jag gick ner i källaren en gång och tog upp en tomkartong och när jag öppnade den var det en stooooooooor spindel som hade byggt ett stort grått luddigt bo i den. I mitten satt spindeln själv, stor som en handflata. Fy f*n vad äckligt. Nej, jag ska nog aldrig bo i hus igen.

Page, ta det försiktigt där ute på vägarna!

• nennesjuttioåtta

hej, jag loggades ut pga inaktivitet, när hände det sist?!?

mugglan
    hahha, ja det var det jag menade (fast jag insåg att det blev otydligt), om ni ändå ska upp till hufvudstaden kan ni lika gärna bo här och jaga spindlar när det är dåligt väder. Det är bara 17 mil till.

Vet inte när jag Älar, borde vara i midsommarhelgen, moooahahahahahha här ska notchasnotchas!!! Vi har ju redan tjuvstartat men igår somnade jag före sporten så då gick ju sådan aktivitet fetbort - sånt där måste planeras in och genomföras före 8 om det ska ske.

telis
    där är du ju!!!! Du ska se att i augusti så mår du MYCKET bättre och glider om kring med din fina mage i er cab, med vinden blåsandes i din chica scarf och ...
    huuuu vilken läskig spindel, och ett BO! AAAAAAAAAHHH!!!!!!!!!

snaily
    åååh gött med semester snart, och en KORV på det! IIiiihhh!!!!!

Mina föräldrar har skaffat en ny kattunge, en liten birma. AAAAAH antingen äter Nancy upp henne eller också får vi inte åka därifrån, hennes nya bästis. GOOOOOS!!!!!!

• Lapinette

Telis - när det är dags för er att åka till Kalifornien så kommer du säkert att må mycket bättre. Själv är jag ju otroligt smart som gör en FET nu innan resan istället för i augusti så jag kunde njuta av hela sommaren men samtidigt "hej, vad tror jag för något"?!!

BS - det blir Mariefred som vanligt. Svärmor var med i fjol och tyckte det var jättetrevligt så därför kommer hon upp igen. Hon och mamma dansade kring midsommarstången.

• Telis

Ja, mår jag inte bättre så åker jag ta mig sjutton inte. Snacka om att slösa bort en semester.

• Lapinette

Telis - jag börjar bli rädd! Tänk OM jag plussar! Jag kommer ju var i typ vecka 8-9 när vi är i Kalifornien m a o omkring där du är just nu.

• Lapinette

Som sagt ... säkert dumt att oroa sig för det nu. Först ska jag se till att inte få någon mens.

Svar på tråden Livets stora och små frågor