• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • BrudSommar2006

Kängu, jo det klart vi ska göra könsUL men sist fick vi vänta till vecka 28 innan det gick eftersom hon låg med navelsträngen mellan benen hur man än knuffade och vände på henne.

Snorkfröken, man har ju inget annat val än att orka men jag kör med AMs motto att nu är det sista gången jag gör det här och så tänker jag att jag behöver bara ta mig igenom det här den här sista gången så är det klart sedan, då behöver jag aldrig mer gå igenom det här. Då står man ut lite till. Detta under förutsättning att allt går bra förstås vilket man ju inte kan ta för givet.

• fru AM

Nenne: *fångar upp knästudsaren och halar in henne för en kram*

• Frejis

Liten - spännande när det gäller den nya tjänsten, fast den typen av spänning vill man helst undvika själv mycket bättre att bara få saker, men jag håller i alla fall tummarna för att du ska få det. Och att det ska bli klart snart.

A M - gillar hur du öppnar burkar fast man kanske måste öva lite i smyg för att inte göra bort sig när det gäller. Fungerar säkert ännu bättre när man hunnit bli lite irriterad på det.

Jag ansluter till alla under deppmanteln för att mycket känns bara blä fast idag är det en något bättre blä-dag. Humöret hinner väl svänga upp och ner några gånger, antar jag...

Snaily - skoj att ni får hämta korven på fredag. Du får pussa honom en extra gång från mig

Telis & Lappis - det låter härligt med era semesterresor.

BS - en halvrolig sak. När jag skulle borsta tänderna imorse kom jag på att tänka på att du någon gång skrivit att du inte kunde borsta kindtänderna. Hua, det våldsamma illamåendet med efterföljande aktiviteter var ett faktum på ett par sekunder...

• Lapinette

Vickan ? du brukar ju veta om du är gravid så jag antar att om du inte vet just nu så är det inget? Tänker jag fel?

Snaily ? (in)fertilitet är inte ärftligt. Min mamma kunde inte låta bli att peka att jag blev till månaden efter hon slängt p-pillrerna och hon var då typ 34 år.

Telis ? jag är också skitdålig på att öppna burkar och ber ständig och jämnt om hjälp av maken. Burkar med lock måste vara gjorda av män, så de ska känna sig starka och behövda . Maken brukar slå på burken så blir det enklare att öppna. När jag försöker ser burken ut som en enda stor buckla tillslut men likt förbenat får jag inte upp den.

Kokisen ? ahhh du hittade tråden. Visst är det idioti?! Jag orkade inte läsa mer än några få inlägg. Tyckte det var så sjuk diskussion om vilka som var välkomna eller inte.

BS ? både Telis och jag ska till Kalifornien men inte samtidigt och inte riktigt samma rutt. Telis åker när jag har kommit hem.

AM ? trist att du är så deppig, STOR KRAM och tack för burktipset!

Hur går det för Frullan och kängu??!!

• nennesjuttioåtta

ha, jag hittade den tråden på första försöket. My god!!!!

• muggles

AM: känner du dig deppig? Kram till dig! Babyblues är inte kul...

Telis: haha fniss! Ricky Bruch... Jag känner igen mig - jag har så dåligt tålamod också så jag blir vansinnig när jag inte får upp en burk. Får behärska mig allt vad jag kan för att inte slänga den i väggen... Öht hatar jag alla dåliga förpackningar. Sådana som ser smarta ut men inte fungerar. Typ en mikroliten flärp man ska dra i men sedan går flärpen bara sönder utan att det öppnas och där står man med långnäsan.

Jag fick aladåb igår kväll så jag har påbörjat testaktiviteterna men ingen böj imorse (hade jag inte väntat mig heller, brukar ta några dagar efter aladåb).

• nennesjuttioåtta

Hej AM, mmmmmmmmh vad mysigt!!!

Muggles
    Du ligger bara några tramptag före mig, förhoppningsvis (jag kanske har cyklat i diket utan att veta om det?)

• BrudSommar2006

Frejis, åh nej, inte du också! Har det väl börjat är det lika hopplöst att borsta tänderna varje gång har jag märkt. Men vilken vecka är du i nu, det som håller mig uppe just nu är att mitt illamående gick över efter vecka 18 sist? Visste jag redan nu att det här kommer att fortsätta till i januari tror jag att en djup depression skulle komma sättandes...

Lapinette, aha, vad är era Kalifornien-planer?

• Frejis

Hm, tänkte skicka några bilder till A M, Telis och Koko, men det verkar vara så att man inte får bifoga bilder i de meddelanden som man skickat från sitt konto på BT. Stämmer det eller har jag som vanligt missat någonting?

Lappis - vilken tråd pratar ni om? Den som du skrev om tidigare på FL?

Undrar också hur det går för Frullan och Kängu, det börjar ju onekligen närma sig.

• muggles

Jag hittar fan ingen sådan tråd för jag är så blåst *surar*

Svar på tråden Livets stora och små frågor