• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Lapinette

Sweet - jag vet att jag ligger längre fram men samtidigt en eeeeevighet från BIM som är i början på nästa vecka. Kommer dock inte att testa då utan inväntar mens som vanligt och OM inget har hänt så blir det ett test när svärmor har åkt.

• sweetstreet

Am,
    MÅSte bara skriva en sak till innan jag är duktig här på jobbet. Detta på tal om "att föra bakom ljuset".

Några vänner här har två söner. Den ena är typ 13 eller 14 den yngsta är kasnke runt 9 eller så. Och 9-åringen kom för ett par månader på att hans föräldrar lurat honom ordentligt. Grundlurat honom m andra ord.
    Här pratar man ju om The Tooth ferry (hur i helsinge stavas DET?????) alltså Tandfen. Som kommer på natten när man lagt sin tappade tand under kudden och byter ut denna mot en peng.
    Och detta har ju hänt ett par gånger i denna 9-årings liv. MEN så började han ädnå själv att tvivla lite på detta med Tanfen. fanns hon EGENTLIGEN??
    Men självklart ville han inte tro. Kunde inte tro att hans föräldrar skulle LJUGA för honom. Inte om något såpass viktigt som Tandfen. Ni vet, tandfen och jultomten ljuger man itne om! Så är det bara!!!
    Smart som han är tänker han själv ta reda på sanningen- Så när han tappar ännu en tand talar han helt enkelt inte om det för sina föräldrar. Utan lägger bara tanden under kudden innan han ska sova. Och tada. Nästa morgon när han tittar så ligger tanden kvar. Ingen peng i sikte. Hm, han inser nu att han ÄR LURAD!
    och han blir tydligen riktigt riktigt arg! Och ledsen. Han konfronterar sina föräldrar och tycker att de minsann är ena riktiga skitstövlar som lurat honom i flera år!!!!!!

Tror dock attt han kommit över det nu.

Men jag tycker det var lite gulligt ändå.
    Och som sagt, barn är smartare än man tror.....!

• sweetstreet

Ok så BIM efter midsommar alltså!

Iihhhhhh!
    Jag tycker det är sååå spännande och jag håller mian tummar som bara den!!

fast det där sista viskade jag såklart.
    Eller typ bara tänkte....

• Lapinette

Sweet - vad gulligt! Själv gav jag bort min napp till tomten och blev också rejält grundlurad.

Har nu läst FASS och biverkningar till Crinone.
    Vanliga biverkningar (förekommer hos fler än 1 av 100 användare): Trötthet, huvudvärk, flytningar från slidan och ömma bröst.
    Mindre vanliga (förekommer hos färre än 1 av 100 användare): Blödningsrubbningar i form av spotting (små blödningar) och irritation på applikationsstället.

• Lapinette

Ja tack och lov EFTER midsommar. Minns den första inseminationen och en störblödning som gav mig illamående och spränghuvudvärk (eller var det spriten?) på Midsommarnatten.

• fru AM

Swwet: haha - grundlurad lillkille!!!
    btw: The Tooth ferry = tandfärjan ... Tooth fairy= tandfén

• sweetstreet

Am!!
    VADÅ är det inte TandFÄRJAN som kommer och fraktar bort tanden????!!!!

Det har jag trott heeeela tiden!!!

• Lapinette

Jösses, snubblade över en tråd på FL (ja fy skäms på mig) som verkade vara lite som vår dvs har hållt på ett tag och flera har blivit vänner. Många som kämpat om att bli gravida och några har lyckats men nu tycker inte de där som inte har lyckats att de "lyckliga" ska få skriva om sin lycka. Snacka om att det definitivt är en annan stämning på FL. De har börjat sätta upp regler om vad som får skrivas och inte skrivas och vissa är inte välkomna nu när de har plussat etc. Tänk att folk orkar hålla på!

Så jag borde säga UT med er allihop ni som har plussat så stannar jag och nenne kvar här på tråden . Tänk att vara så djupt nere i träsket att man inte ens orkar bli glad över när andra lyckas?!

• Ore

Oj, vad jobbigt om det som alla i en sådan tråd har som gemensam önskan/mål/förhoppning är "förbjudet" att lyckas med... Usch...

Eller, är jag bortkörd? Hoppas inte

Jag kan faktiskt förstå att man kan känna sig litet besviken, men samtidigt borde det ju vara hoppfullt att andra som är i samma situation lyckas. Eller anser man då att statistiken för ens egen del blir sämre? För så är ju INTE fallet...

För övrigt, om lappis och Nenne kör bort alla andra från tråden, vem ska då tipsa om allt ni undrar över när ni sen BLIR gravida!?? Vaaa???

Svar på tråden Livets stora och små frågor