• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • nennesjuttioåtta

eller det var mannen som lagade mat, jag låg i soffan och tyckte så synd om mig själv efter att totalt brutit ihop på vägen hem i bilen så han köpte en stor påse Polly till mig.

• Telis

Jag har mejlat dom nu (orkade inte vänta på att maken skulle ringa i vanlig ordning ) och väntar med spänning på svaret.

• nennesjuttioåtta

muggels
    1 (EN) sticka i ett paket? Va fan??!?!?!

• Telis

Muggles, jamen jag ska alltid vara lite speciell jag.

• nennesjuttioåtta

heja Telis!

hej snorkfröken!!!

• muggles

Nenne: aha men jag var och tränade och sedan när jag kom hem hade Cityakuten redan börjat. Tur att ngn jobbade ordentligt!

• muggles

Funderar lite smått på hur jag ska lyckas testa med stickor nu under helgen när vi är bortresta och antagligen bor i en liten gäststuga utan toalett. Men men, vardags-edge!

• Telis

Hej nenne!

Ja, och hej Snorkfröken! Det hade jag visst glömt säga.

• passionsblomman

Hehe, ja det är väl så att är det någonstans man kan få ta vägen med sina dag-ångestattacker så är det hit.
    Jag tycker just nu inte jag gör annat än räknar dagen hit och dagen dit. Väldigt mycket väntan är det i den här verksta´n...

Nenne, 3 år är drygt! Nu hoppas jag verkligen det blir en positiv sommar för dig i dess sanna bemärkelse.

• Lapinette

mugglan - hade svårt att hitta ÄL-stickor i Stockholm också. Ångrade att jag inte köpte 7-pack i Amsterdam. Jäkligt billigt för 7 ÄL-tester och 7 gravtester.

Svar på tråden Livets stora och små frågor