• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Lapinette

kokisen - du får sy egna jeans för det verkar ju helt omöjligt att hitta några i rätt storlek.

Ikväll blir det entrecote med en sallad på grapefrukt, mozarella, körsbärstomater, avocado. Maken har målat klart hallen samt städat alla rum idag så han är välförtjänt en extra god middag.

• sweetstreet

Å Kokisen!!
    Vill krama om dig lite efter di jobbiga kväll och natt!!!
    Hoppas denna blir bättre!!!!!!!

Och du det är helt okej att du tycker att JAG representerar hela Asien, hahahha!!!!
    Iallafall i adoptionssammanhang!

Fast du kasnke inte ska skrämma lilla Kaninen med att säga att OM de skulle få ett barn från Sydkorea så blir det en Mini-Sweet......
    DET kanske är det sista de vill ha?!?!?!?!?????
    En galen idiot som lämnar trygga Sverige för att bo i New York på "gamla da´r" och som som ofta är totalförvirrad..... Oavsett var i cykeln hon är, eller gravid eller ogravid....
    Hm...

• fru AM

vilken stl har conny? har hittat en låda kläder med storsonens urvuxna (han är ju också en långsmalis)

_koko_ skrev 2009-06-16 15:50:01 följande:
    Vågar knappt erkänna att jag fortfarande är kvar på jobbet, men NU först funkar min databas som den ska, så nu ska jag gå förbi pop och lämna tillbaka ytterligare två par jeans som är för vida för conny, och sen HEM! Ikväll blir det scones (med mangomarmelad, cicci ) och te.Kram på er!(klockren elvis-strip förresten )
  • sweetstreet

Haha älskar förresten Elvis!
    Ochd enna stripen var för skön!

• Lapinette

Sweet - jag tar tacksamt emot en mini-Sweet!!!

• Lapinette

Attans vad det spränger i brösten ... . Det är ju självfallet Crinonet jag har tagit ett par kvällar nu och inget annat. Aldeles för tidigt med några symptom.

• sweetstreet

Tinga,
    härligt att höra att killarna äter bra nu. Näringslösningen kommer göra susen.
    Och vadå "luras".... haha! Är itne just ordet "luras" en synomym för föräldraskap??? Eller har jag missat något....?!

• sweetstreet

Lappis!
    tack vad gullig du är!
    MEN du kasnke int ska säga för mycket hahaha!!

Förresten tror jag benhårt på denna lilla blast-Eskimå!!!!!!!

• fru AM
    sweetstreet skrev 2009-06-16 16:17:33 följande:
    Tinga,härligt att höra att killarna äter bra nu. Näringslösningen kommer göra susen.Och vadå "luras".... haha! Är itne just ordet "luras" en synomym för föräldraskap??? Eller har jag missat något....?!
    Haha - jo! Luras, avleda, trixa och föra bakom ljuset!
  • sweetstreet

Nä nu borde jag jobba lite igen.
    men just nu håller jag på med såååååå tråååååkiga saker. BLÄÄÄ!
    Å andra sidan borde jag förbereda min presentation jag ska göra nästa vecka. Men det är också trögt för detta är en version av power point jag aldrig tidigare jobbat med så allt tar såååå lång tid för jag min korkskalle måste klura ut varje liten funktion hela tiden. När jag väl lyckats så glömmner jag till nsäta jädrasn grej ska ritas, animeras etc etc...
    Blir ibland såååå trött på mig själv.

Fast efter lunch ska jag till mitt andra labb och labba lite. Hjälpa en tjej där med en grej hon misslyckats med. Hoppas jag kan vara till hjälp....

och du lappis,
    spånntuttar kanske ändå är ett symptom????? betänk att du ligger längre fram nu än vid vanlig IVF eftersom Blasto-Eskil ju nu redan faste i helgen!!!!!! Annars är det ju ett par dygn när det befruktade ägget först ska dela sig innan det fäster.
    Hm!
    Får man fråga när det är BIM eller är det hemligt????

Svar på tråden Livets stora och små frågor