• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Lapinette

passionsblomman - det var någon här inne som fick rådet av en läkare att lägga pengarna på gott vin/skumpa istället för på ÄL-stickor !

• Lapinette

Är det ÄL-dags för dig nennelainen??! F'n, vi som cyklade jämnsides förut. Håller tummarna för tvillingar. Skulle inte förvåna mig om det tar sig nu så här direkt efter IVF (känner flera som har lyckats med det ... ja, inte jag då).

• kängu

Lycka till med vikten, eller förlossningen??
    Skoja bara, TACK!! Jag kan dock inte fatta att vi ska få en bebis- känns otroligt abstrakt.

Undrar om hallonbladstéet gjorde susen för Frullan? För visst har hon inte varit inne idag??

• passionsblomman

Det var ett gott råd-i alla bemärkelser!

Lapinette skrev 2009-06-16 13:29:51 följande:
    passionsblomman - det var någon här inne som fick rådet av en läkare att lägga pengarna på gott vin/skumpa istället för på ÄL-stickor !
  • nennesjuttioåtta

lappis
    ingen aning, hahahaha! Jag tror jag är på dag 12 idag, om vi räknar mensen sen i fredags när jag testade, eller om den ska räknas från torsdagen då det började blöda mer eller kanske måndagen efter då det bara tokforsade....???!??

• nennesjuttioåtta

lappis
    eftersom de gjorde ICSI så tror jag inte vi klarar att träffa rätt utan assistans så nu är det bara till att nöjesnuppa...

• Lapinette

nenne - eftersom de inte provade utan ICSI så vet du ju faktiskt inte. Våra släktingars släktingar i Tyskland så provade de halva-halva och där såg de tydligt att det inte funkade utan ICSI.

• nennesjuttioåtta

passion
    att de petar in spermierna i ägget, typ.

lappis
    nä det är sant, men de vågade ju inte göra så för att inte slösa bort ägg...

Svar på tråden Livets stora och små frågor