• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Lapinette

Vi firar 3 år precis i dagarna. Tog mitt sista p-piller på bröllopsresan i slutet av maj. Man kanske ska slå på stort och köpa sig något extra fint .

• Lapinette

3 års försök som innebär
    - 4 inseminationer
    - 3 IVF
    - 2 FET
    och 1 år i adoptionskö. Tjohooooo!!!

• passionsblomman

Jag köpte mina ÄL-stickor på nätet, StorkHjälp tror jag ena firman hette, men det finns ju massor av olika.
    Det fanns storpck och blev inte i närheten av apotekets priser. EN sticka, vaffan är det frågan om?

• Lapinette

passionsblomman - jag kör bara de där de har på Apoteket som man tydligt kan se ett resultat på (tips från tjejerna här inne). De kostar mer men det blir liksom inga tvivel. Men eftersom jag har så pass regelbunden och bara testar i undantagsfall (när jag måste inför FET, insem. etc.) så blir det ju inte heller så dyrt.

• BrudSommar2006

Lapinette, jäkla bra att ni ställde er i adoptionskö när ni gjorde! Nu är det ju inte säkert att det behövs men det måste ju ändå vara en enorm lättnad att inte behöva börja på noll nu.

Muggles, finns det ens paket med en ÄL-sticka i, det trodde jag inte, jag har bara sett förpackningar med sju stickor!

• passionsblomman

Ja då spelar det ju inte så stor roll.

Jag som skulle testa i veckor åt gången fick hitta ett annat alternativ. Han på kliniken sa att nu ska jag bara skita i de där stickorna, och det behövde han inte säga två gånger.

• kängu

OT- Jag har blivit värsta godisråttan de senast veckorna... har ju inte haft några såna cravings alls men nu är jag helt galen!! Måste få MASSOR med choklad varje dag... suck. Hoppas att det går över när lillen ploppat ut. Ska till barnmorskan imorgon, blir intressant att se hur mycket jag gått upp den senaste veckan egentligen...

• nennesjuttioåtta

mugglan
    Jag jobbade för två! Minst! I alla 4 sekunder... ny chans ikväll?

• nennesjuttioåtta

kängu
    ååh det närmar sig! Lycka till!!!!!!

Svar på tråden Livets stora och små frågor