• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Lapinette

passionsblomman - hur lång cykel har du normalt?

• Lapinette

Förresten, i sådanafall cyklar vi ganska så lika. Jag är (måste in och kika i mitt excelark ) också på dag 27 på fredag men vet ju om att min ÄL var något senare denna månad så BIM är inte förrän i nästa vecka ... tack och lov! Har alltid fått mens på Midsommar annars.

• passionsblomman

Normalt är jag så oregelbunden att det är hemskt, så det är det vi hållit på att styra nu med pergotime och ovitrellespruta och så dessa VUL för att få koll. Detta är tredje månaden med inseminarium och till min häpnad kom tanten redan dag 27 sist, det brukar MINST vara 32 dagar för min del.
    När vi kom til kliniken på dag 13 denna månaden fanns ingen follikel kvar och blodprovet visade att jag precis haft ÄL så det blev omedlebart inseminarium då. Ho sa att det var fullträff tidsmässigt..

Usch! Man vågar ju inte knappt ens tänka sig att hoppas! Min mens har kommit varenda jäkla gång i över fyra år nu (åtta år har jag ju velat ha syskon, men i fyra har jag hållit på och försöka pricka Äl osv)

Lapinette skrev 2009-06-16 11:11:50 följande:
    passionsblomman - hur lång cykel har du normalt?
  • Telis

Lappis, det finns inte en enda sak som skulle kunna göra att ni inte blev godkända. Ni är det idealiska paret! Er utredning borde gå dubbelt så snabbt som alla andras.

• muggles

Fru FruLLan skrev 2009-06-15 13:51:12 följande:

Tänk att man är så jäääävla fucked up i huvet så man ska behöva sån här hjälp!Är alla andra helt stabila och normala och bara jag psykfall???? känns så.men det är ju tur för alla andra
    Nä själv har jag gått till familjeterapeut i två omgångar pga problem i familjen och jag ser inget skamligt i det alls. Just det ja, Liten påminde att jag även var en vända pga förlossnings(amnings)depressionen. Jag blev hjälpt av det och tycker att fler borde anlita utbildat folk när de mår dåligt.

Välkommen Snorkfröken!

Nenne: fick du det styva jobbet gjort igår? *knotch knotch* JAg fastnade framför sista avsnittet av Cityakuten! JAg är så jäkla gift!
  • muggles

Passion: jag håller tummarna!

Har vi ngn BIM-lista? Ngn som har koll?

• passionsblomman

Måste bara inflika att vi nu i midsommar firar tio år ihop jag och min sambo. Ett plus hade varit en overkligt perfekt present från livet!

• Lapinette

Telis - kanske hakar de upp sig på att den ljusbeiga soffan inte är barnvänlig nog???

passionsblomman - hade ägget släppt redan på dag 12 så borde det ju absolut vara dags för mens. Hur lång lutealfas har du eller brukar den också hatta runt?

• Lapinette

passionblomman - håller tummarna!

• Tinga

Telis, förresten, angående FP-diskussionen häromdagen så är det ju bara lönt för dig att gå upp i arbetstid om din årsinkomst understiger 428 000.-, eftersom det är taket för FP. Inkomster däröver ersätts inte av FK, fast det kan ju hända att arbetsgivaren förstärker. Isåfall lönar det sig ju ändå att gå upp i tid.

Passion - en till som håller tummarna!

Svar på tråden Livets stora och små frågor