• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Lapinette

AM - tror inte de har några kurser över sommaren och jag vill nog helst göra en sak i taget. Tänker anmäla oss i höst. Sen kan det ju ta lite längre tid för oss eftersom vi måste gå en kurs på engelska.

Det är en blandning med olika nötter och lite torkad frukt. Måste alltid ha något i byrålådan då jag nästan jämnt är hungrig.

• fru AM

Okej då! Ska inte tjata. Men håll med om att det var en ganska bra idé!

Torkad frukt borde jag ju kunna sätta i mig en del i alla fall. Tänk er själva: inga nötter, inget godis, inga jordgubbar, ingen choklad, inga kakor, ingen glass ... Och inte har jag gått ner ett hekto sedan jag ströp godistillförseln ...

Lapinette skrev 2009-06-16 10:32:29 följande:
    AM - tror inte de har några kurser över sommaren och jag vill nog helst göra en sak i taget. Tänker anmäla oss i höst. Sen kan det ju ta lite längre tid för oss eftersom vi måste gå en kurs på engelska. Det är en blandning med olika nötter och lite torkad frukt. Måste alltid ha något i byrålådan då jag nästan jämnt är hungrig.
  • Lapinette

AM - hmmm ... jag vet inte. Blir man gravid avbryter de adoptionsprocessen. Så jag föredrar att veta hur det gått först och sen ta ett skönt sommaruppehåll innan jag påbörjar den.

Trist att inte kunna äta så mycket gott! Kakorna, godiset och glassen kan jag dock vara utan ... ja, glass får jag verkligen inte äta ändå just nu (kallt). Idag stod vågen på -1 kg sen i förra veckan. Tror det är fel på vågen eller så är det den indragna vinkonsumtionen som märks.

• fru AM

Lapinette skrev 2009-06-16 10:42:17 följande:

AM - hmmm ... jag vet inte. Blir man gravid avbryter de adoptionsprocessen. Så jag föredrar att veta hur det gått först och sen ta ett skönt sommaruppehåll innan jag påbörjar den. Trist att inte kunna äta så mycket gott! Kakorna, godiset och glassen kan jag dock vara utan ... ja, glass får jag verkligen inte äta ändå just nu (kallt). Idag stod vågen på -1 kg sen i förra veckan. Tror det är fel på vågen eller så är det den indragna vinkonsumtionen som märks.
    VA!!!? Vilket överförmynderi! Varför får man inte toppa laget om vi snackar i sporttermer?

Självklart Lappis - nu hajar jag varför jag inte gått ner. JAg har druckit vin! Inte mycket men överhuvudtaget. Jaha - så var det slut med det också. För jag ska verkligen i de där pre-grav-brallorna. A S A P. Är trött på att vara tjock om magen (och rumpan och låren ...)
  • Lapinette

Det är för barnets bästa, adoptionsbarnet alltså.

• fru AM
    Lapinette skrev 2009-06-16 10:54:35 följande:
    Det är för barnets bästa, adoptionsbarnet alltså.
    Inser det. Blev lite ivrig där bara ... Jag vill bara att du ska få ALLT
  • Lapinette

AM - ett barn är helt ok för vår del. Visst, från början ville jag ha två innan 40 års ålder men nu när det inte är så långt dit tycker jag att ett är helt ok.

• passionsblomman

Å jag blir helt frustrerad av min kropp!
    det håller på som bara den i magen och imorse medan jag var lite nyvaken väntade jag mig mensfloden när jag ställde mig upp, men kom sedan på att det ju inte är dags als än (dag 27 är nu på fredag) det har varit så här i en massa dagar nu och det tilltar. Jag har ömma bröstvårtor och är allmänt ett hormonsvallande känslopaket.

VARFÖR ska det vaara så att samma saker lika väl kan var besvikelsen i ytterligare en mens och ett misslyckat inseminarium, som att det kan vara symtom på att det kanske kanske kanske kan vara ett plus på lut den här gången!

Man vet ju inte vad man ska känna. Limbo!

• Telis

Det är ju bra för alla andra som står i adoptionskön också om gravida inte får adoptera just då.

Men Lappis, vilka goda nyheter att det inte var längre kö än så till Sydkorea. Jag trodde att det var lång kö både dit och till Kina. Det kan bli en liten tiopoängare år 2010 hur som helst nu då, antingen på våren eller på vintern.

• Lapinette

Telis - det känns skönt att det finns en slags utväg.... fast först ska vi ju bli godkända.

passionsblomman - det låter ju superpositivt men fick ni till den lilla nykomlingen på ett seminarium ?

Svar på tråden Livets stora och små frågor