• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Telis

BS, vad bra att det funkade med fil och corn flakes! Müsli skulle jag inte heller greja nu, alldeles för tuggigt.

Men stackars lilla katten, hoppas han blir bra snart i benet.

AM, jag vet inte om jag skulle kalla det för en craving precis. Det är det enda som går ner utan att jag tror att jag ska kräkas bara.

• Snorkfröken77

Hej, här kommer en smygläsare intassandes. Jag har smygläst från och till de senaste tre åren. Jag har skrattat med er och sörjt med er och nu känner jag att det är dags att kliva ut från smygläseriet. Hoppas det finns plats för en till?

(jag är fullkomligt vettskrämd över att jag skriver det här för det innebär ju att vi kanske försöker eventuellt lite att få barn vilket är jätteläskigt och jag vet ju inte ens om jag vill ha barn!)

• fru AM

Hej Snorkfröken! Välkommen ut ur smygläsargarderoben!
    Vi brukar kräva föjande info:
    Skostorlek? Var ungefär i landet man bor? Vilken favoritchoklad man har? Hur länge har ni försökt få barn?

Hoppas du kommer trivas och frodas hos oss!

• viktualia
    Snorkfröken77 skrev 2009-06-15 21:14:38 följande:
    Hej, här kommer en smygläsare intassandes. Jag har smygläst från och till de senaste tre åren. Jag har skrattat med er och sörjt med er och nu känner jag att det är dags att kliva ut från smygläseriet. Hoppas det finns plats för en till?(jag är fullkomligt vettskrämd över att jag skriver det här för det innebär ju att vi kanske försöker eventuellt lite att få barn vilket är jätteläskigt och jag vet ju inte ens om jag vill ha barn!)
    Välkommen Snorkfröken! Fin årgång! Och skönt med nån mer vettskrämd person.... för det har jag insett att jag är. Får snart panik över alla gamla bekantingar som kommer ur gravidgarderoben på Facebook... jag måste vara FEGAST...hm.
  • fru AM
    viktualia skrev 2009-06-15 21:23:09 följande:
    Välkommen Snorkfröken! Fin årgång! Och skönt med nån mer vettskrämd person.... för det har jag insett att jag är. Får snart panik över alla gamla bekantingar som kommer ur gravidgarderoben på Facebook... jag måste vara FEGAST...hm.
    Och lite velig! Kram!
  • viktualia

AM - förresten.. du mailade på min jobbmail.. och jag blev GRYMT förvånad när det dök upp ett mail med ämnet trådtilltugg mitt bland allt störtseriöst och skrämmande!! *tack*

• sweetstreet

Å FruLLis
    Du sätter ord på mina tankar också.
    jag VET att det är en oerhört infekterad diskussio. Och nu ska jag iten dra den vidare här! Inte alls! Lovar!

Jag är iallafall sjuuukt glad att du tog steget att prata med en psykolog/terapeut eller vad hon nu kalls! Blir bara arg nä jag tänker på att din BM inte tvingade dit dig på ett mycket tidigare stadium!!!!!!!!!!
    Du går på SÖS sa du?
    Hm, en av mina allra bästa vänner är barnmorska MEN på Huddinge. Annars hade jag konataktat henne för att hjälpa dig gumman! Låååångt tidigare. Men som sagt BRA att du nu känner att du förhoppnignsvis kan få de verktyg du behöver för att jobba dig ur denna svåra sits. Det vinner alla på! Du, maken, Boris och Roffe!!!!!!
    Åååå jag är verkligen så GLAAAAD för din skull vännen!!!!
    KRAAAAAM igen!!

Snorkfröken,
    VÄLKOMMEN!!!! Härligt med ännu en i gänget här. Hoppas att din skräckblandade förtjusning snart ska gå över till något positivt. Eller som vi ju helst vill se i tråden något Plussitivt!!!
    Men dessförinnan är det såklart tillåtet att dryfta tankar, oro, frågor om allt från vad du ska göra till middag, vilken semesterort du vill besöka, vardagsproblem och vardagsroligheter till Äl, ställningar, vitaminintag etc etc etc.....

Jag undrar som Am var du bor och allmänt lite mer bakgrundsfakta? IFALL du vill dela med dig. Det går bra att vara superanonym också såklart!

Vickan,
    trist med din vän, men som du beskriver det låter det nästan som om ni båda två "växt ifrån varandra". på gott och ont. Sådant händer i livet. Ibland hittar man tillbaks till varandra senare. Det beror ju på så mycket. sin egen situation. och den andres. Var man står i livet just nu. Jag har vänner som stått mig nära men som sedan glidit iväg. Jag har saknat dem. Sörjt dem. Gått vidare. För att många år senare hitta tillbaks till dem igen. Och åter ha en nära kontakt.
    Medan andra bara försvann och medan tiden går så saknar man dem inte längre. Man har andra runtomkring sig som bryr sig och stöttar. Och då var det väl inte mer med de gamla relationerna än att man gav varandra något en tid, men sedan inte längre.
    Kram iallafall!!

BS,
    usch stackars er lilla katt!!!
    Om det inte verkar bli bättre snart kanske ni borde ta honom tll veterinären. Han kan ju ha gjort illa benet eller tassen rejält så han behöver lite mer vård? Eller iallafall ngn form av smärtlindring tills det läkt?????

AM,
    HAHAHAHAA!!!
    Så underbart att se Cravings-gurun klia sig i håret!!!!
    FAST det ska jag ju säga då´rå att enligt din teori skulle ju min lilla tjej varit en kille...
    Så det KAN ju finnas undantag från den där teorin....
    Eller kasnke är jag bara den felande länken....?!

Själv var vi ut och åtmi fredags på ett jättebra ställe!
    Mmmmm!
    Barnvakt!!!
    Sååååååå härligt!!!!!!!!!!!
    Ah, den som ändå hade familjen lite närmare.... men men vi är glada att vi överhuvudtaget har hittat en barnvakt nu!!! Underbart!
    Men det blir lite dyrt, så vi kan nog inte göra det så ofta....

• fru AM

Hej Sweetie!
    Min cravingsteori är nog just bara det - en teori ...

Härligt att gå ut och äta bara ni - längtar tills vi ska göra det, maken och jag! Barnvakt ja, det är inte lätt - jag har ändå min bror i samma hus men de är så upptagna. Ibland har i alla fall hans dotter tid att sitta barnvakt. Vi betalar henne - så man kan ju inte ha barnvakt för ofta. Det blir väldigt dyra biobesök och middagar borta i såna fall ...

Har just mol allena lyckats få tre barn i säng, först tvååringen, sedan 11-åringen (han klarade sig hyfsat själv ) och sist 7veckorsHektor ... Nu sitter jag med en kopp te och en hel skål popcorn alldeles för mig själv ... Ska nog hasa till TV:n och njuta av att få zappa precis efter eget huvud!

• sweetstreet

Hm åtmi betyder alltså åt middag för alla er som kanske inte riktigt förstått mitt tangentbordssludder...

Svar på tråden Livets stora och små frågor