• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • fru AM
    Lapinette skrev 2009-06-15 14:45:26 följande:
    Gröt äter vi på tisdagar och torsdagar.
    Av någon anledning tyckte jag det var jättekul och väckte Hektor med mitt fnissande
  • Tinga

Åh FrulLan, vad härligt att läsa att du faktiskt fick ett bra samtal med psykologen, att du gillar henne och att det känns som att det finns hopp för framtiden. Jag sitter här med tårar i ögonen, av rörelse och glädje. Det är klart att det inte är ett problem som kan lösas med bara ett samtal, men nu har du ju tagit det första steget på vägen. Super! Stor kram till dig.

Jag tillhör ju också skaran som träffat psykologer i lite olika sammanhang; första gången när allt var knas på jobbet, andra gången i samband med Piff & Puffs födelese och vistelse på neo och nu tredje gången i samband med deras matproblem. Även om jag som sagt är inne på tredje vändan känner jag mig inte som något psykfall för det; däremot kanske man blir det om man INTE tar tag i problemen. Nä, jag tycker varken att du ska skämmas eller vara ledsen för att du faktiskt börjat prata med en psykolog nu, utan ta till dig det goda med det istället.

• sweetstreet

Hinner inte riktigt sriva nu men har läst att du känner dig positiv FuLLan!!!
    UNDREBART!!!
    Jag blir alldeles varm om hjärtat!!!
    SKITBRA helt enkelt!
    Visst är det så att probelemn inte bara försvinner, MEN att ha sökt hjälp och börjat inse att man KN få hjälp ÄR STARKT!!!
    OCH BRA! Och att se ljuset i tunneln är ju ett enormt framsteg!!!!!!

Mmmmmm!!!! Härligt!!!!

Kram på dig nu FruLLis!!!! .-p :.p

• nennesjuttioåtta

lappis
    det kanske var där det felade, mannen gillar ... PRICKAR! Tur jag inte tog sega råttor för det får han kväljningar av. Att komma ihåg till nästa gång. Eller just ja, de skulle ju stoppas i munnen!

koko

• Tinga

Koko - kloka råd om att ge sig hemåt! Man ska ta hand om sig när man är gravid. Kram!

Mrs B - reseberättelse kommer i resetråden så småningom!

Lappis - oj, ja varm yoghurt låter inte så gott!

• Mrs  B

Tinga
    Hej!!!!
    kom just på att jag skulle ju inboxa dig min mailadress så jag kunde få se huset...
    När flyttar ni in???

Nenne
    Skulle behöva en 10 i topp lista över Dalarna. Har svårt att bestämma mig för vad vi ska se och göra där på semestern. Måste även ha bra argument för att få maken till att köra dit.

• nennesjuttioåtta

hej sweetiepajsaren!
    vilka fina bilder på din blogg!!

• fru AM

Och jag tillhör skaran som förmodligen mått bättre om jag träffat psykologer för länge sedan ... Istället ägnar jag mig med varierande framgång åt att antingen sopa saker under mattan eller vrålskälla på min man och sedan älta saker i oändlighet. Jag gick hos en terapeut ett tag men tyckte så synd om henne som skulle höra om alla jobbigheter så jag slutade (i smyg efter ett sommaruppehåll). Nuförtiden har jag "psykolog light" - nämligen min coach Kerstin

• Tinga

Mrs B - vi får tillträde den 10 augusti och flyttar in direkt, eftersom vi ska lämna lägenheten den 14:e. Hade egentligen tänkt ha en månads överlappning för renovering av vardagsrummet (riva vägg och ta bort kamin), men lägenhetsköparen behövde tvunget ha tillträde redan den 14:e och eftersom han bjöd 50 000 mer än "tvåan" var det inte så mycket att diskutera.

Svar på tråden Livets stora och små frågor