• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Mrs  B

Lappis
    Hoppas verkligen att det går vägen för er nu!!!!!!!
    Undrar om det hjälper med "straff, mutor mm" även för pyret i magen??????

• _koko_

fruLlan - Jag är bara jävligt gravid idag. Och att jag är trött på det gör inte saken bättre. Egentligen är det inte någon fara med mig.

• Telis

Åh, kokos!! Kraaaaaam! Åk hem och kryp ner i soffan och ta hand om dig!

• nennesjuttioåtta

koko
    vill du också bara dra täcket över dig? jag längtar så efter sängen så jag tror jag får spunk. Jag har inget att göra och nu fick jag nästan panik för att det betyder ju att jag säkert snart är arbetslös igen. Jihooo. Men nu ska vi inte gå händelserna i förväg.

Skönt att din väninna fått komma hem från sjukhuset och att värderna är på väg uppåt! Jobbigt med katterna också, är någon hemma med dem nu eller?

• Lapinette

Telis - skulle jag gå till en psykolog skulle jag garanterat stortjuta precis hela tiden ... men det skulle inte vara så konstigt och onormalt för min del .

• nennesjuttioåtta

lappis
    koko tipsade om godis som muta men jag tror jag valde fel sort. Sega nappar (tyckta ju jag var jättefyndigt). Och så blev jag lite putt för hon sa SEN att de skulle stoppas i munnen.

hehehehe

• kängu

Koko, åk hem och lägg dig i soffan o ät choklad!!!! Ta hand om dig!!!

Nenne, hoppas att bristen på saker att göra inte betyder att du blir av med jobbet. Men det tror jag inte!!! Vem skulle vilja sparka världens bästa Nenne??????!!!!!!

• fru AM

Jag tar blöj-pott-problematiken med ro. min storson var jättesen - var helt blöjfri först vid 4 (det var nummer 2 som var svår att greja i pottan). Vi köpte potta till Livia för ett år sedan - hon har kissat i den en gång (för ett år sedan)- hon är INTE intresserad av att bekanta sig ytterligare med den.

Jag är ivrig anhängare till teorin om att man ska låta barnen sköta det där i sin egen takt. Det är en mänsklig instinkt att kontrollera avföring och urin och hålla sig ren så det kommer tids nog.

Visst kommer Livia få springa utan blöja i sommar - om hon trivs med det. Men hon har ännu inga bästisar som INTE har blöja så hon har inte den drivkraften heller ännu ... Hennes kusin blev nyss torr (4 år) - han hade blivit tillsagd på dagis av några killar han gärna ville leka med att "vi leker inte med killar som har blöja". Han blev torr på en vecka ...

• Fru FruLLan

KOkos:
    Ahhhhhh så var det ja.
    Det hade jag ju faktiskt snappat upp. Även fast jag lever teflon liv just nu. Fångar inte upp någonting alls känns det som! Är helt sämst på att vara människa och lever bara i min lilla bubbla.
    gber om ursäkt till allt och alla som finns runtomkring mig.

Förstår att det bubblade upp massa känslor för dig. Minns din sjukhusvistelse alltför väl. Fy vad orolig man var då!

vad jobbigt att din kompis inte fått reda på vad det är som orsakt det hela. Sånt är alltid värre än om man kan få ett svar.
    ¨Hoppas hon kommer må bättre nu.

och kokosen åk hem och bara var! puss

AM: tack!!!! Du är så himla omtänksam!

telis: Visst är det en trolig skillnad att prata emd ett proffs. jag kan knappt fatta att det kan vara så. Men tur!

• Lapinette

nenne - men din make måste ju ha uppskattat att du stoppade napparna någon annanstans !!!

Svar på tråden Livets stora och små frågor