• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • muggles

Hade jag köpt vagn med det jag vet idag hade jag köpt en UJ faktiskt. Lite synd att vi sprang och köpte den där Brion på Blocket (mitt fel - jag som skyndade på) men det står uppe i den värmländska hålan och gör nytta. Vi slipper ta med vagn i bagagen när vi ska dit. Och den ser oförskämt fräsch ut fortfarande, som ny. Man kanske kan sälja den vidare? Därmed inget ont sagt om Brio, de har ju kommit med mkt bättre vagnar nu men denna var en 2006, före lätt-chassi-tiden.

• fru AM

Aaaah - nu är dagens arbete (och veckans!) avslutat. Har nämligen börjat jobba - måndagförmiddagar sitter jag och är copy medan maken mekar med Hektor.

Nu ska jag försöka läsa ikapp vad ni har avhandlat under förmiddagen ...

• muggles

BS: För barnet är förmågan att bli ?torr? ett led i den komplicerade separationsprocessen. Att protestera mot att använda pottan är ett sätt att fortsätta vara liten och få all den omsorg man får när mamma eller pappa byter blöjor. Så småningom växer önskan att vara stor, att klara sig själv. (growing people) Förklarar kanske Iris reaktion?

• fru AM

Gaaah - Försäkringskasseprat! Stoppar huvudet i sanden, sjunger ekorr'n satt i granen på maxvolym och vinkar avvärjande med händerna. Jag klarar helt enkelt inte av F-kassan! Maken brukar få ringa dem anonymt och fråga grejor när det behövs.

• fru AM

Aha! Smart Mugglan! Det är förmodligen - således - helt fel tillfälle att "fösöka få Livia torr" - nu när hon fått småsyskon! Tack!

muggles skrev 2009-06-15 13:15:30 följande:
    BS: För barnet är förmågan att bli ?torr? ett led i den komplicerade separationsprocessen. Att protestera mot att använda pottan är ett sätt att fortsätta vara liten och få all den omsorg man får när mamma eller pappa byter blöjor. Så småningom växer önskan att vara stor, att klara sig själv. (growing people) Förklarar kanske Iris reaktion?
  • muggles

AM: ja det stod det också - undvik vid stora förändringar i livet (flytt, nytt syskon, dålig relation, mm). Jag pratade precis med min kollega som har 3 barn och han bekräftade det jag trott - lika bra att vänta tills hon visar fler tecken på att hon är redo. Men i sommar ska hon få springa omkring naken på sommarstället oavsett.

• Lapinette

AM - är ni bannlysta/kändisar hos F-kassan, eftersom mannen din ringer anonymt?!

• fru AM
    Lapinette skrev 2009-06-15 13:21:50 följande:
    AM - är ni bannlysta/kändisar hos F-kassan, eftersom mannen din ringer anonymt?!
    Typ!
    Nej men vi har så konstiga frågor och utnyttjar systemet till max just nu att det känns bäst att kolla saker anonymt först ... Ni ska veta att de noterar alla samtal om man uppger namn ...
  • Lapinette

Mitt problem är att om jag låter maken ringa så lär de ju ändå kunna räkna ut ursprung och ta bort en stor del av den svenska befolkningen . Och själv blir jag lätt upprörd och börjar skrika och gråta om jag tycker att jag blir orättvist behandlad.

Svar på tråden Livets stora och små frågor