• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Ore

Sårig Piffrumpa låter inget vidare... Men härligt att ni hade en trevlig helg!

Nenne: Jag var inte nöjd när jag sprang (det gick så långsamt enligt mig) men sluttiden blev ganska så bra ändå, när jag tänker efter... Hade litet ont i magen på slutet, så då sänkte jag farten ännu mer (varavade jogga/gå). Men blev bara slagen av min icke-gravida klubbkompis som sprang samma sträcka med 10 min (hon hade 88 min, jag hade 98) Så jag var ganska nöjd till slut ändå. Ska nu gotta ner mig i resultatanalys ett litet tag Nördigt, jag vet...

• nennesjuttioåtta

liten
    ååååh !!!! Har bara läst och hoppats i tysthet att det ska lösa sig med ditt jobb! Vilken onödig spänning det har blivit! Tröstkramar till din man också!!!

• kängu

Passionsblomman, vilken idiot till läkare!!!!

Tinga, låter som att ni haft en härlig semester!

Liten, håller tummarna för att det blir du som får tjänsten (dvs. så fort tummarna blir lediga, håller just nu för Blasten )

• Liten med Mindre

Kängu - i vår tråd tror jag mentala tummar funkar lika bra.

Nenne - superirriterande att någon annan anmälde intresse från oss internt. Eller om det är en från moderföretaget - det kan det ju också vara... Äsch - får försöka jobba istället för att tänka på det. Har just ätit dålig lunch på ett dyrt ställe, som jag eg inte gillar att gå till. Varför gör jag såna saker då?

Ungefär som att jag (EGO-varning) lovat att alltid tvätta byxor innan jag påbörjar någon form av uppläggningsarbete. Men så skulle jag i förra veckan bara klippa av en del av överflödet och lämna en god bit under foten som marginal. Tror ni inte de eländiga byxorna krympte så att de i avklippt längd är knappt tillräckligt långa? Svajar käckt med fållen jag var tvungen att lägga, fast jag gjorde den så liten som mjöligt...

Så - nu har jag öst ur mig...

• muggles
    kängu skrev 2009-06-15 10:22:27 följande:
    Muggles, Aha, så om jag plockar någon FP nu så är "nivån satt"? Även om jag sedan börjar jobba och därefter plockar ut FP igen?Jag och maken kommer nog varva lite att vara hemma, beror på hur det blir med jobb för mig och så. Kanske kommer plocka några dagar FP i sommar, men inte mycket. Är ju ärligt talat inte så mycket idé när man får så lite pengar, då känns det bättre att spara dagarna...
    Nej lita inte på mig - jag tror mer på Passionsblommans svar! JAg har dålig koll på just detta...
  • muggles

Kängu: du vet att du kan mejla FK va? De brukar faktiskt svara rätt snabbt.

• Telis

Passionsblomman, vad menas med "innan" födseln då? Är det månaden innan, sista halvåret innan eller nåt genomsnitt på året innan?

• passionsblomman

Det däremot är jag osäker på. Jag har för mig att man ska ha ett jobb som "anses varaktigt" eller vad det stod ngnstans. Typ ett halvår av sammanhängande arbete eller så. Jag minns inte. Det strå säkert också där eller sägs bland snuttarna.

Telis skrev 2009-06-15 12:45:03 följande:
    Passionsblomman, vad menas med "innan" födseln då? Är det månaden innan, sista halvåret innan eller nåt genomsnitt på året innan?
  • Telis

Jag ska nog be min man att ringa och fråga, han sa att han ville bli involverad i allt.

Svar på tråden Livets stora och små frågor