• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Ore

Hmm, låter som att jag ska ta saker inofficiellt med min en av mina bästa vänner som jobbar på F-kassan alltså... Säg till om det är något jag ska rota information om

Liten: Det där med för korta byxor när man lagt upp brukar jag också få problem med...

Mina nya mamalicious-jeans körde jag litet varmare än tvättrådet (man måste för 17 kunna tvätta jeans i 60 grader!) i förhoppning att de skulle krympa på bredden. De krympte på längden istället.

Så är det någon som känner sig i behov av ett par graviditetsjeans i storlek 28/32 är det bara att hojta till. Jag ska ha 27/34 nästa gång, helt klart...

• nennesjuttioåtta

oj, undrar om jag någonsin får ens ringa F-kassan i detta ämne. Fan, just nu känns en bebbe så oändligt långt borta.

• Lapinette

nenne - man får även bidrag och stanna hemma med adopterat barn . Så jag räknar med att någon dag (för SKIT om vi inte skulle bli godkända som adoptivföräldrar) behöva ringa F-kassan. Och ni kommer ju att lyckas i augusti och få ett sött majbarn ... era lyllosar. Jag har alltid velat ha majbarn.

• BrudSommar2006

Muggles, Iris gillar inte att gå utan kläder och blöja. Hon har tom problem med att gå utan strumpor! Det första hon säger när hon vaknar på morgonen och sätter sig upp i sängen är att Iris har inga strumpor och så tittar hon på sina fötter. Sedan tjatar hon hela morgonen om att hon inte har några strumpor tills hon får det. Så vi får se hur det går i sommar med att springa runt utan kläder, under förutsättning att det blir någon sommar förstås. Förra sommaren var det inte många varma dagar på vår semester och året Iris föddes var katastrofkallt och blåsigt, varmt i juni men sedan vinter hela juli. Året innan dess var bra men det minns man ju knappt nu längre!

• Liten med Mindre

Ore - det är väl nästan alltid längden de krymper på - aldrig bredden. Förutom att lösa tyger drar ihop sig då...fast det går ju över när jag suttit ett par gånger.

• Lapinette

Tänk vad olika det är gällande barn och kläder. Hörde en liten skrikande kille på bussen i förra veckan som var sååå olycklig. Han skrek hela vägen ... bara för att han var tvungen att ha byxor på sig . Gulligt men jäkla vad högt han skrek.

• nennesjuttioåtta

lappis
    är mars/april så himla tokigt då? Och OM de skulle få er ansökan så kommer alla länder att slåss om att få skicka sina sötaste barn till just er! Där kan vi snacka lyllos som får er till föräldrar!

• nennesjuttioåtta

f ö är vi bjudna på bröllop utomlands i maj nästa år så jag vet ju inte riktigt hur jag ska hoppas. AAAAAHHHH! hahahaha!

• muggles

Jag tycker F-kassan är skitbra! Svenska myndigheter är öht väldigt bra 24h-myndigheter. Man kan få svar nästan när som helst (iaf om man lägger ner lite jobb och söker). Och att man kan logga in och begära f-peng när som helst på dygnet - superbra! De har alltid svarat oss snabbt och på ett trevligt sätt. Skulle tro att alla myndigheter har på sig att logga alla samtal, det finns ju regler för sådant där (min mamma har jobbat på statlig myndighet). Sedan krävs det säkert en del tillstånd för att få gräva i loggarna...

• Liten med Mindre

BS - Mindre tycks älska att ränna runt naken. Fast det är kanske för att det inte är så ofta/länge. Å andra sidan älskar hon vissa av sina kläder med - badrocken, tjocka jackan, fleeceoverallen, sånt som hon får för sig att ha på sig oavsett väder/värme i övrigt.

Skojigast med att vara nakenfisig är att det ju går att kissa lite överallt. Tror jag...eller studera sina nedre regioner eller nåt sånt.

Är ni oftast helt påklädda hemma? Strumpor o allt?

Lustigt hur barn är så olika.

Svar på tråden Livets stora och små frågor