• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • BrudSommar2006

Lapinette, Junibacken är trevligt! Jag skulle gärna gå dit utan Iris någon gång så att jag fick chans att åka det där tåget, det går ju inte med Iris. Den gången vi faktiskt åkte det minns jag ingenting av för jag var så upptagen med henne. Hoppas på bättre väder nu bara då om ni ska ut på utflykter.

• passionsblomman

Dum doktor va?
    Jag var på vc för att jag hade så jäkla mycket spänningsvärk i nacke och rygg och nämnde vår utredning som en trolig orsak till stress ochs sssspänning. Han sa att jag bara borde fokusera påatt "skaffa ett jobb" och att barn inte var att tänka på just nu.

Jag påpekade att tiden för "inte just nu" har passerat i mitt liv för flera år sédan och att är det NÅT jag kan "skaffa" sedan så är det väl ett jobb.

Efteråt blev jag skitledsen och arg, men där och då fick jag såklart inte ur mig vilket ärkepucko han var.

folk snackar mycket om kränkningar numera, mendär kände jag mig verkligen kränkt och att han la sig i saker han inte hade maed att göra.

Min läkare på kliniken sa bara. Du, idioter finns i vita rockar också. Glöm honom.
    Mmmm, men det är han som jobbar på vår VC när familjen blir sjuk.

nennesjuttioåtta skrev 2009-06-15 10:35:58 följande:
    Jag skulle gärna vilja ha BlivfruL som BM Men det blir nog svårt. passionWHAT?!?! Var träffade du den läkaren?!?! Hade han en mottagning i ett cornflakes-paket (där han hittade legitimationen)??
  • Lapinette

passionsblomman - tyvärr finns det riktiga puckon inom sjukvården men de flesta man träffar är tack och lov riktigt humana. Han borde ha haft ett annat yrke eller hållt sina tankar och funderingar för sig själv.

• Tinga

Hej tjejer!

Ligger massor av sidor back och hinner inte läsa ikapp just nu, men var ju tvungen att gå in och kolla hur det gick för Lappis. Och ser man på - en fin liten blastocyst som flyttat in! Nu kommer det att hållas tummar och tår så att de blir blå i det här hushållet. Stora kramar!

Vi har haft en bra långhelg i Helsingfors; lite trassel med sömnen och Piffs mage, men på det stora hela har allt varit bra. Idag kör vi utan-blöja-dag, för att Piff ska få lufta sin stackars såriga rumpa (fy tusan så frätande hans bajs är ), så att det ska bli ordning på huden igen. Men han verkar inte lida av det själv; klagar aldrig när man gör rent.

• nennesjuttioåtta

Tinga
    välkommen hem!
    Stackars Piffrumpan, hoppas det snart går över!

• fru AM

BS: Livia VÄGRAR också att potträna ...Men tack och lov ser man inte så många vuxna som springer omkring med blöja, så det ger sig nog

• passionsblomman

Som tur är!

fru AM skrev 2009-06-15 10:59:13 följande:
    BS: Livia VÄGRAR också att potträna ...Men tack och lov ser man inte så många vuxna som springer omkring med blöja, så det ger sig nog
  • BrudSommar2006

AM, ja förr eller senare får man hoppas att det vänder!!!

• Liten med Mindre

Mutter - någon mer har sökt tjänsten jag vill ha. Men de avslöjade inte några detaljer. Och inget är bestämt. Men inte känns det roligare för det. Jag har nog med att hålla tummar för Blasten och trösta maken just nu.
Svar på tråden Livets stora och små frågor