• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • nennesjuttioåtta

BS
    Stackars kissen med halt ben! Skönt att den verkat repa sig! Vet inte hur man pottränar en katt, vårvar ju färdigtränad när hon kom och det har aldrig hänt en olycka så jag har ingen aning hur man gör. Men det är väl viktigt att man är konsekvent att lyfta den till lådan så fort den verkar vilja gå eller har hamnat i tvättkorgen igen.
    Jag trodde du mådde bättre den här gången än sist? Synd att du inte tycker det är så kul att vara gravid, jag skulle önska att jag fick den erfarenheten så att jag kunde komma med tips.

Muggles förresten, vilken grym bio! Jag hade stannat ute i VIP-härnan, hahahah! Fast fotöljerna lät rätt gött det med. Vilken kväll!!
    Och här sitter jag och funderar på var vi ska sätta ribban ikväll. Eller det finns väl bara ett alternativ egentligen... *höhöhöhö* nuts nuts, say no MORE!

• Frejis

Muggles - Maken jämförde barnmorskan som höll i vår första gruppträff (före inskrivningen) med en kommunalpolitiker, hon pratade som en sådan

BS - tycker att du ska byta barnmorska om du inte är nöjd med den du har fått.

• nennesjuttioåtta

AM
    Låter ju totallyckat! Vilken väluppfostrad son du har! (söner ) Och redan rull! Grattis, grattis!

• nennesjuttioåtta

Frejis
    skönt att myomet gått in i en snäll fas!

• Liten med Mindre

Lappis - hoppas verkligen blasten gillar kaninen lika mycket som kaninen hoppas på/gillar blasten!!! Heja heja!

Instämmer i okvädingsorden om regnvädret. Mina fina skor som jag skrutit om har ju givetvis hål i sig, så jag blir blöt när liten tjej knatar runt i regnet och leker. O så läcker det in vatten via huvan som sen droppar ner i uringningen på tröjan. Brrr! Och Mindres regnkläder suger upp vatten på insidan så byxorna blir blöta där stövlarna slutar. Hur sjukt är inte det??

Fast i övrigt passar vädret familjens humör - svär-farmor gick bort i fredagsnatt, och maken funderar på hur han ska hantera det hela stackarn. Farmor var nog viktigare för honom är någon annan i hans familj.

Återgår till jobbet och önskar FruLlis lycka till på samtalet imorgon - som jag hoppas du hinner gå på.

Muggles - 3 glas vin före film hade jag nog inte lyckats med - dyrt att sova sig igenom en sån lyxfilm.

• kängu

AM- Låter som en lyckad tillställning, och det är ju alltid trevligt med presenter

BS- Hoppas att barnmorskan är bättre än vad kompisen tyckte, annars byt!

Frejis, nej jag känner inte av ngt alls kan jag inte påstå... Men det kan ju fortfarande vara långt kvar.

• kängu

Och jag håller med Muggles, barnmorskor tycker verkligen att ALLT är normalt!!!

• fru AM
    nennesjuttioåtta skrev 2009-06-15 09:55:58 följande:
    AMLåter ju totallyckat! Vilken väluppfostrad son du har! (söner ) Och redan rull! Grattis, grattis!
    Tack, tack!

Kängu: om förlossningen dragit igång pga åsknedslaget hade ni varit tvungna att döpa pojken till Tor!
  • kängu

AM- Då var det verkligen tur att inte förlossningen gick igång

• muggles

Det här var smart: www.freshmilk.se/product_info.php&products_id=2698
    Om ngn vill ha, säg till för jag har en rabattkod...

BS: hon känner våra kompisar väl (vi var tex i Branäs ihop, firar nyår och Valborg ihop mm). Vi har sovit över i deras hus flera ggr så Moa känner igen sig. Och hon gillar både deras flicka och föräldrarna mkt. Hon hade inte gråtit en enda gång när vi var borta. Hon hade bara sagt "Mamma pappa på jobbe" och de hade bekräftat detta för enkelhetens skull.

Svar på tråden Livets stora och små frågor