• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • muggles

På FB finns kortet när Moa hälsar på Lisebergskaninen

• Telis

Passionsblomman, mjaa, det ska väl vara för alla små fotbollstjejer och -killar där ute då.

Muggles, det hade varit kul att gå på den där bion! Det är ju bara en sån himla massa trevliga människor man måste träffa när man är i Göteborg så då känns det lite konstigt att gå på bio.

BS, ja just det, jag kommer ihåg att den förra katten blev överkörd, jag blev bara förvirrad över att det här var den andra katten ni bestämde er för fast ni fick hämta den först.

Jag är inflyttad i stan och kommer egentligen från Östergötland. Hörs inte det?

• snaily

Ja tack, håller med Passionsblomman, lite uppehåll vore inte helt fel! Har gått en extremt regnklafsig promenad med Hysteriska Hunden. Tack och lov att jag har bra regnkläder...

Hur funkade ditt regnställ Telis? Nej dialekten hörs inte så bra i skrift tyvärr men kan tänka mig någon uttala ordet/namnet "telis" på bred norrköpingsdialekt, det låter ganska kul

Jag är glad! Har fått mail från uppfödaren med nya bilder på Korven, hurra!! Hon hade inte sålt honom till djurförsök trots allt... Han har blivit större och om möjligt ÄNNU sötare!!

• BrudSommar2006

Snigeln, finns det faktiskt ställen kvar som har hundar till djurförsök här? KI har inte kvar sina i vart fall, nu är det bara möss och fiskar som gäller. Hursom, mysigt med nya bilder på Korven!

Telis, jag har aldrig tänkt på att du skulle ha någon utpräglad dialekt faktiskt. Hörs den tydligt? Hur kan jag ha missat det i så fall!

Just det, katt nr två kommer före katt nr ett!

• BrudSommar2006

Muggles, fina bilder, Moa verkar gilla att åka veteranbil också!

• snaily

BS, vet faktiskt inte om hundar används till djurförsök i Sverige längre, inte är det vanligt iaf. (Skojade mest ang att uppfödaren kanske hade sålt honom; jag undrade bara lite om det hade hänt något när hon inte hörde av sig eller svarade på mail på flera veckor. ) Funderar på hur det kommer sig att du har koll på möss och fiskar på KI, har nog helt missat vad du jobbar med... berätta gärna om du kan och vill.

Tvåan kommer före ettan... och sen kommer nollan eller?

(Telis, hoppas du inte kände dig mobbad ang. östgötadialekt ovan, inte meningen i så fall! Men det är en härlig och rolig dialekt på nåt vis! )

• Telis

Snaily, ingen fara!

Jag pratar inte mycket dialekt, det är nog därför du inte tänkt på det, BS. Ibland när jag blir upprörd kan det höras lite på satsmelodin men inte så mycket.

• viktualia

här har vi börjat grubbla över semesterresa.. nån av er som har nåt att säga om Montenegro?

• Vännerfan

Försökte mig in här häromdagen, men BT strejkade så det gick inte.

Stort grattis Telis till pickande hjärta även i tråden!!! Så härligt! J Och vad kul med syskonäggen!

Grattis även till Ore för fint ul!

Håller tummarna stenhårt nu för dig Lappis! Hoppas, hoppas att det kan bli en liten mini-hopp!

Och tack alla som kommenterat mitt icke-tillstånd. Jag tycker fortfarande det var lite komiskt att det kunde bli så fel. Men annars är det helt ok och maken min har inget emot om vi får öva mycket på en nr 2!

Har haft en rätt intensiv men rolig helg. I fredags var det spelkväll med tjejerna från FL. Himla kul och trevligt och blev lika sent som vanligt. Igår var makens kusin med familj här, så då var det fullt upp med det och sen blev det sent även då. De har 3 barn och jag måste säga att jag nog inte skulle palla med så många. Det verkar så himla jobbigt... Jag blev ännu mer övertygad om att 3 barn (eller ännu fler) inte är nåt för mig. Och när de började prata om alla tider/aktiviteter barnen hade etc. så blev det så tydligt att föräldrarna inte hade nåt ?eget? liv alls. Egen träning var helt bortprioriterad t.ex. Barnen var väldigt livliga och var verkligen på allt. Speciellt 1 ½-åringen. Insåg då att vi haft det lugnt på den fronten med Prinsen. Nåväl, jag var uppe igen tidigt i morse och åkte med Prinsen i det strålande solskenet på agility-SM för hundar. De hoppade över hinder, sprang genom tunnlar och sånt. Prinsen älskade det. Han är ju väldigt förtjust i hundar och det var ju hundratals av dem där, så det var kul. Sen när han sov middag sov jag också och snart ska maken och jag börja på vår 3-rätters middag som vi tänkte äta ikväll ihop med en flaska fint vin vi fått i present. Vi är upptagna så jättemycket framöver antingen för att vi är bortresta eller så har vi gäster och jag blev väldigt sugen på den flaskan så fort tanten uppenbarade sig, så det får bli en fin söndag-middag...

Nu måste jag gå och ?dussla? (pussla) enligt sonen som försöker lyfta mig från stolen.

• Vännerfan

Vickan, vet inget om Monternegro. Har aldrig hört om nån som varit där.

Svar på tråden Livets stora och små frågor