• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Liten med Mindre

Massor med lyckosparkar på den lilla kaninsvansen - försiktiga sådana!

Njut av ledig kväll mugglan!

Sitter här och försöker få en bok klar för tryckning - givetvis vill inte sidorna som jag vill. (Erkänn att det låter mer intressant med en bok som ska till tryck - än en manual som ska tryckas...)

Ikväll blir det lax med någon sås, ris och jordgubbar med grädde - bara vi tjejer hemma. Skönt att vara lite allena med, då kanske min mage hinner sluta ömma. Riktigt våldsam äl denna månad av någon anledning. Eller så gör höftböjarna ont av för mycket övningar hemma... (de sitter ju på ungefär samma ställe...)

BS - hoppas er nya lilla pälsboll är gosig och finner sig tillrätta!

• viktualia

MrsB - aaaaa jag vill OCKSÅ!!!

Lappis - *jättekramar till lillkaninen*

AM - du fick ju himla många bra tips på plockmat.. klippte du ihop det till en lista så är jag spekulant!

Ego - kom just hem från jobbet. Har övertygat maken om att testa en ny restaurang i hålan.. måste dock promenera i ca 15 min.. och just nu ÖSER det ner från himlen.. attans.. jag som är hungrig.. får nog äta en macka...

• viktualia

Förresten apropå er diskussion om era mammor...

... så är bara min när hon är stressad. Och då säger jag bara åt henne att hon måste lyssna på mig.. sen är hon bästa lyssnaren i världen. Och håller hemlisar gör hon FÖR mycket... knasigt men sant...

• BrudSommar2006

Kängu, då är jag din raka motsats för att vara gravid är det värsta jag vet!!!

Page, jo, Iris väger fortfarande lite mycket för sin längd.

Snigeln, lever du?!

Trevlig helg alla!

• snaily

Hej BS, jag lever!

Tack för lyckönskningarna med mitt hästelände idag

Eftersom jag nojjat och oroat mig så mycket så blev det förstås inte så jobbigt som väntat - det blev bara EN häst istället för 4! Tackade och tog emot...

Istället fick jag jobba rätt sent med ett gäng svampförgiftade små valpisar. Och nu är vi hundvakter åt en GANSKA så intensiv jakthund, har nyss tagit en promenad med honom och nu ligger han faktiskt avslappnad på köksgolvet!

Lappis; vad underbart att de inte verkar ha ringt idag, bara en natt kvar för de små liven nu!

Tack för underhållande ikappläsning idag... skrattade gott åt mamma-i-telefon-diskussionen! Stämmer väldigt bra på makens mamma, hon pratar i timmar om ingenting alls för det mesta och är sen sjukt ointresserad av vad som händer med oss. Min mamma är ganska duktig på att lyssna faktiskt men också väldigt duktig på att ringa vid olämpliga tillfällen utan att vilja något alls.

• passionsblomman

Lappis: Det är så spännande med din lördag att jag blir lipfärdig. Jag önskar dig verkligen lycka till och håller tummarna!

Nenne: Du är en mycket rolig kvinna. Och säger lika förfärliga saker som jag gör härhemma och som sambon flämtar: men xxxx tjejer SÄGER inte sådana där saker! när han hör.

"Rövhålsmun" var en bra sammandragning av vad jag brukar kalla" när man röt så mycket att man fått ett anus i ansiktet" Tack, nu blev det genast kortare!

• _koko_

Smyger in med huvudet fullt av tankar på lappis...

Tack för mysig lunch igår, typiskt att jag blev så mätt, hade gärna tagit en tredje portion efterrätt!

Skyndade sedan vidare till min kompis som såg blek ut men var rätt pigg. crpn hade dock fortsatt stiga till rena fantasinivån och jag är rätt orolig eftersom de inte vet vad det är...

Nu ska jag gå upp till mina killar. Hoppas herr och fru lappis får en underbar dag!!

• Frejis

Tänkte önska Lappis och Lappis make lycka till på CvL idag. Skickar med även stora stödkramar!

Tack för en trevlig lunch igår, det var kul att se alla

Koko - hoppas att de kommer på vad som drabbat din kompis. Att inte veta vad det är låter oerhört jobbigt. Kram!

Snaily - svampförgiftade valpar, var fick de tag på svampar då? Det lät iaf lite gulligt.

• Mrs  B

Lappis
    Lycka till idag och hoppas att allt går som det ska!!!!!!

Mammor
    Min mamma och jag är nog likadana fast här är det nog mer jag som pratar mest eftersom det händer mest här i min familj. Mamma och pappas liv lunkar ju på som det brukar. Här är det tidiga mornar, gnälliga barn, sjuka barn osv. Ibland måste man bara få ventilera sig.
    Har nog ett bättre "prata ut" förhållande med min pappa. Vi tänker på samma saker. Mamma och jag är mer motsatser.

Igår var ju mamma barnvakt till våra barn fram tills två när jag kom och hämtade dem (barnfri dag på dagis, min sista jobbedag).
    Nu idag när pappa kom hit för att hjälpa maken i trädgården berättade han att mamma hade somnat vid middagsbordet igår, så trött var hon efter en dag med mina barn.
    Kontrade med att säga att då kanske ni förstår hur jag har det varje dag.

Svar på tråden Livets stora och små frågor