• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • muggles
    nennesjuttioåtta skrev 2009-06-12 14:41:24 följande:
    om vi blir gravida så vet jag inte hur det blir, men säkrast för att informationen ska gå fram så är det nog bäst att ta det fejs to fejs. Pappa kommer börja gråta och mamma kommer att fråga om det var bakifrån som hon tipsade om.
    Du är i högform idag Nenne!
  • Page
    nennesjuttioåtta skrev 2009-06-12 14:18:32 följande:
    Page Jag tror det där är ett syndrom som alla chaffisar drabbas av. Min far kör buss och han redovisar gärna vilken sträcka han kört, var det klev på/av folk, väglag, hur mycket diesel som han tankade... En annan jag känner väl kör lastbil och där får man också höra var han kört, vad han kört, om han fick retur från Kvarnsven, vad för bruttovikt man måste ha (56 ton ) och om det hände något roligt när de råkade träffa en annan chaufför/lastbil som t ex halkade av den där vågen man kör upp på för att väga lasten. Sen om man ska redovisa sin egen dag att man så hinner man precis säga 4 ord så har de tröttnat och avslutar samtalet. Men ja e inte bitter. Men ör era föräldrar såna också att de ringer mest för att berätta om deras omåttligt händelsefattiga liv som man tålmodigt och engagerat lyssnar på och när man berättar om sig själv och vad som händer så lyssnar lite frånvarande (eftersom de ser på tv) och svarar ja fast de ska säga nej...? Har de uppfostrat en väldigt väl?
    HAHAHA! Japp, det verkar vara en sjuka! Mm, och sen är det något om axeltryck, och hur vikten fördelar sig på axlarna (eller är det som är axeltryck??)! Och eftersom det är Js bil och företag tillkommer en massa tråkigt pappersgöra och beslut som jag måste lyssna på. Om jag skulle missförstå något om bilens "anatomi" ritar han mer än gärna en teckning!

Som tur är så lyssnar han på mitt tjat! Min mamma med!
  • muggles

*plopp* Nu rök Pol Roger-korken eller vad säger ni? Ngn som vill ha??? *smutt smutt raap*

• muggles

Jag är nog likadan som de där chaffisarna fast jag pratar mer om J1939, AUTOSAR och simulering av ECU:er - tur att min man både lyssnar och förstår! (Han jobbar med samma saker så vi rappakaljar på rätt bra där hemma ibland.)

• Lapinette

Ahhh... har så jäkla dålig karaktär så en liten slurk skadar nog inte. Hit med flaskan muggles!

• nennesjuttioåtta

Page

muggles
    jag kände det där sprittet i fingrarna ett tag! Jag kanske snart blir friskförklarad? OOh ja nu kommer den där fina bilen med de där starka karlarna med tröjan som värmer så skönt

• muggles

Fast en sak: rätt ofta träffar jag nytt folk och jag brukar fråga folk vad de jobbar med (inte för att det är standard utan för att jag är nyfiken och vill veta) och rätt ofta svarar de men rätt sällan frågar folk vad jag jobbar med tillbaka... Förmodligen för att slippa en tråkig förklaring hehe

• muggles

Nenne: aha den där fina vita som sitter så tajt? Den är go!

Nä nu ska jag logga ut för denna veckan (obs götebosska) för hämtning av ett styck barn på dagis, för vidarebefordra till Tosslanda på Hising Island. Sedan iväg för en romantisk middag och efterföljande lyxbio (med bar!). Kan det bli bättre??? (Ja, hade man bara varit pippbar också så hade det varit ännu bättre )

• muggles

Här kommer flaskan Lappis! Dela med dig nu *hytter med fingret* So long!

Svar på tråden Livets stora och små frågor