• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • kängu

Kikar in för att se hur det gått för Lappis...

Härligt att du fick en blasto tillbaka!! Nu håller vi tummarna för att den gonar in sig riktigt fint och stannar i 9 månader!!

Nu ska vi kika på film här, ha en fin lördagskväll alla!

• Lapinette

muggles - man vet inte, vissa av dessa embryon kan ha klarat sig i livmodern men inte i ett värmeskåp. Det är därför inte alla förespråkar långtidsodling men jag orkar inte fundera på om de skulle ha överlevt om vi plockat in dem genast eller ej. Gjor är gjort!

• Telis

Mugglan, det lät ju himla trevligt det där. Fria popcorn, då skulle jag nog skippa middagen innan.

AM, jag har fått jordgubbar över. Kommer du ihåg dom där jordgubbarna du gjorde för ett tag sen, vad var det nu du blandade dom med, kardemumma, balsamvinäger och ...?

• Lapinette

VIP-salong låter jättetrevligt. Finns det något liknande i Stockholm, någon som vet?

• BrudSommar2006

Lapinette, tur att det blev ett tillbaka i alla fall!

Kissen har nu bott hos oss sedan i förrgår men har inte varit på lådan än. Vi har varit ute i regnet med honom både med och utan sele men till ingen nytta där heller. Nu satte han sig i alla fall och bajsade bland kläderna i tvättkorgen så nu har han i alla fall gjort det ena.

• snaily

BS, är kissungen söt?? Vad bra att han fick nr 2 gjort i tvättkorgen Hellre där än i sängen kanske.
    Men du, jag tror han har kissat i smyg någonstans... osannolikt att en katt kan hålla sig såå länge. (I så fall är hans urinblåsa enorm, som en apelsin, och enkel att känna om man klämmer lite på magen.)

Här är det långpromenader före frukost som gäller för att försöka lugna ner den hysteriska hunden vi vaktar... vi börjar bli lite slitna av allt promenerande redan. Och regnet fortsätter ösa ner.

• Telis

Lappis, jag tror inte det. Maken var nyfiken på var den där biografen låg i Göteborg så jag googlade för att kolla och hittade nån sida där det stod nåt i stil med: "Trots att Göteborg kallas för "ett demensboende för gamla fiskare" av en del stockholmare så är det ändå Göteborg som har Sveriges bästa biosalong..."

Grattis till kattungen, BS! Vad säger den "gamla" katten om den nya?

Snaily, det är väl lika bra att ni vänjer er. Snart får ni hem vappisen och då är det slut med sovmorgnarna ett tag.

• Lapinette

Snaily - hur länge kan en katt hålla sig? Råkade nämligen få in grannens katt när de renoverade min lägenhet eller rättare sagt min mamma som var där och vattnade blommor (jag var i Cannes)lyckades med denna bedrift. Morgonen efter ringde grannen som letade efter sin katt och hörde den jama från min lägenhet. Den hade då varit där hela kvällen och natten och vi kunde inte hitta spår av kattpiss någonstans.

• Lapinette

Demensboende för gamla fiskare ... har jag aldrig hört talas om!!! Tycker rent generellt att folk i övriga Sverige anser att vi 08:or är snobbar medan vi stockholmare tycker att alla är så trevliga som inte är härifrån, speciellt göteborgare med sin goa dialekt.

Förresten mugglan, piggelin och ni övriga om vi ska mötas upp i Göteborg och min make följer med så kommer han absolut inte kunna hänga med i er dialekt. Träffade på en göteborgare (brorsans kollega) på studentmottagningen i veckan och maken sa efteråt att han inte förstod ett dugg av vad han sagt.

Övrigt så är jag urless på det här regnandet fast det är ok eftersom vi renoverar och städar i vääääldigt långsam takt här hemma.

• snaily

Oj, nu blev jag ställd mot väggen här Ett dygn verkar inte vara några problem för en vuxen katt, särskilt om den inte dricker något, men uppemot två dygn tror jag är svårt.

Svar på tråden Livets stora och små frågor