• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • viktualia

Apropå fula ord så är "suger fet elefantballe" ett väldigt målande uttryck... tyvärr oanvändbart tex på arbetstid... attans..

Lappis - MÄNGDER av stödkramar och STOR förhoppning om att Uppsala visar sig från sin bästa sida idag!!! *håller tummar och tår*

• snaily

Du var ett befruktat ägg som blev fryst
    nu är du Lappis lilla blastocyst
    livet i ett värmeskåp är ganska trist
    men kaninens livmoder verkar rätt så schysst!
    Heja heja heja!
    /blastocystens fanclub

(nödrim är ok va?)

• snaily

Frejis - de hade ätit murklor som de hittade ute i skogen/bakom huset... inte nyttigt alls!

• fru AM

Heja Blatocysten (vi kan väl INTE kalla den Blatten?!)

Kram till Lappis och herr Lappis

Och till alla andra i tråden

Vickan: påminn mig på måndag så skickar jag en samamnställd tilltuggslista. Samt ev utlåtanden fr söndagens gäster ...

• fru AM

Vi kan ju INTE kalla den för Blatten eftersom det ju heter BLASTOcyst (tur!)

• muggles

Vi kan kalla den Blasten... Hur gick det Lappis?

• Lapinette

Det gick ok. Fick en blasto tillbaka men thats it! Inget i frysen alls efter att ha haft nästan ett helt fotbollslag där känns ganska så tomt.

Är supertrött, sov dåligt, drömde om ägg och vaknade när tidningen kom imorse 5.38 så jag ska bara softa idag... ja förutom att assistera maken som ska fortsätta med hallen.

• Lapinette

Snaily - superfint rim, har precis läst den för maken.

Eftersom vi nu står utan ägg i frysen så kan jag inte låta bli och låta tankarna gå ett steg längre. Vad händer om detta inte fungerar? Ska vi köra på den linjen som jag sa tidigare att vi lägger ned allt eller blir det ett sista tappert försök i höst. Har lovat maken att inte prata/diskutera eller bestämma mig för detta just nu utan nu får vi se hur det går och sen tar vi 2 månader sommarlov då vi kan låta saker sjunka in och bestämma något.

Vad mer, jo akupunktören jag fick imorse var supertrevlig och förklarade en massa om de 28 pulserna för mig. Intressant! Kom dit superstressad efter en natts dålig sömn men gick därifrån lugn som en filbunke.

• Lapinette

När vi körde förbi Arlanda landade precis ett Air France plan. Sa till maken att det bara måste vara ett gott tecken. Så ofta landar väl inte Air France på Arlanda varje dag?! Precis efter kom ett SAS plan - Frankrike + Sverige. Sa till honom att om det hade varit Air China så hade jag absolut trott att det var ett tecken. Han skrattade och sa att Air China har nog inga plan som landar på Arlanda.

Svar på tråden Livets stora och små frågor