• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Lapinette

Ahhh.. så då hade nog inte grannens katt kissat på något hemligt ställe som vi inte hittade. Vad skönt!

• Telis

Ja, jag är ju ingen stockholmare men jag tycker också att göteborgare är görtrevliga!

Också gillar jag det här regnet. Åh, det luktar så gott och det är så svalt i sovrummet. Idag blir det långpromenad i mitt nya regnställ.

Fast jag kan ju hålla med om att det *måste* bli sommar nångång.

• passionsblomman

Nu har den här fotbollsmamman tillbrngat precis HELA gårdagen under öppen himmel och hällregn, för det var fotbollscup.
    Så idag; avslutning för laget med brännbollsmatch mot oss föräldrar, grillning och gemenskap.......
    ........i hällregnet.

Nu räcker det känner jag. Igår gick jättebra, men idag var jag liksom kall ifrån insida redan innna jag gick ut.
    Imorgon börjar den årliga fotbollsskolann. Den håller på fyra dagar. Det vore skönt om det slutade regna nu inatt eller så.
    Kan man få be att beställa lite uppehållsväder för sitt barns skull.

• muggles

Telis: ni får väl boka in er på Bergakungen en kväll i höst när ni är på visit?

Här skiner solen och det var rätt gött väder igår också. Vi var på Liseberg igår och Moa fick träffa Lisebergskaninen - hon var jättefascinerad. Kom på efteråt att hon ju inte fattar att det sitter en person i den där dräkten utan i hennes värld finns det stora limegröna kaniner

Idag ska vi nog åka till Gunnebo slott och fika (www.gunneboslott.se - ett tips till er som inte är fr Götet). Har redan varit ute en stund på gården innan lunch - gött att sitta i solen och läsa GP medan Moa röjde runt med grannens pojk Louie.

• Lapinette

mugglan - STOP vill inte höra mer!! Här regnar det katter och hundar.

• BrudSommar2006

Muggles, sol, du milde, jag minns inte hur den ser ut! Jag skulle vara nöjd bara med lite uppehåll.

Snigeln, ja förmodligen har han väl kissat någonstans, vi märker väl om/när det börjar lukta! Ska känna honom på magen senare när han vaknar, vi har just haft besök av barn som har lekt med honom så till sist kröp han in under soffan och somnade!

Telis, vi har ju ingen katt sedan tidigare, han blev ju överkörd tyvärr, men vi får en till i juli.

• BrudSommar2006

Telis, var kommer du ifrån? Själv är jag ju från förorten!

• muggles

Varje gång jag kommer till Stockholm blir jag förvånad att stockholmare är så trevliga, service-minded och inte alls snobbiga - men det kanske bara är inflyttat folk?!

• muggles

Faktum är att jag är född i Malmö men jag är glad att jag inte har den dialekten... Moa låter redan som en ur-göteborgare bla när hon säger "mage" med riktigt göteborgskt 'a'

Svar på tråden Livets stora och små frågor